| 1 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme | 
                                                
                            | 2 | Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama | 
                                                
                            | 3 | İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 
                                                
                            | 4 | İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme | 
                                                
                            | 5 | Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 
                                                
                            | 6 | İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme | 
                                                
                            | 7 | Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme | 
                                                
                            | 8 | Sorunları çözebilme | 
                                                
                            | 9 | Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 
                                                
                            | 10 | İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme | 
                                                
                            | 11 | İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili disiplinlerdeki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | 
                                                
                            | 12 | Öğrenmeyi yönlendirebilme | 
                                                
                            | 13 | İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 
                                                
                            | 14 | İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncek gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilme | 
                                                
                            | 15 | Özümsenin bilgiyi, problem çözme becerisini kullanarak ve toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek öğretebilme ve denetleyebilme |