Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Çizgi Film ve Animasyon Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • 3 Boyutlu Modelleme
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Bu derste, modelleme programlarının temel mantığı, araçları ve yöntemleri tanıtılacaktır. Hiçbir deneyimi olmayan öğrenciler için Maya arayüzü, temel poligon modelleme araçları ve sık kullanılan işlemler hakkında genel bir bilgilendirme yapılacak; basit nesneler üzerinde ilk modelleme denemeleri gerçekleştirilecektir.
2. hafta Genel olarak Maya arayüzü tanıtılacak. Modelleme arayüzündeki en gerekli menüler Gösterilecektir. Modelleme Araçlarına Genel Bakış Transform Tools Object Modu; Vertex, Edge, Face Modları Extrude, Bevel, Loop Cut, Bridge Tools Subdivision Surfaces Kahve Kupası Modelleme Örneği
3. hafta Bu derste poligon terminolojisi öğrenilir, poligon modelleme araçları(extrude, bevel ve gruplama vb.gibi) tanıtılır ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin ögeleri incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır.
4. hafta Poligon oluşturma yöntemleri gözden geçirilir ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların bevel ve boolean, extrude, Appent to polygon araçları öğrenilir.
5. hafta Modelleme araçlarından poligon düzenleme işlemleri öğrenilir ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların yüzey detaylandırma, Mirror Geometry işlemleri öğrenilir.
6. hafta Modelleme araçlarından poligon düzenleme işlemleri öğrenilir ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların yüzey detaylandırma, Mirror Geometry işlemleri öğrenilir.
7. hafta Modelleme araçlarından nesne yumaşatma komuları tanıtılır ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kopyalamak, kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların extrude, eğim verme, bağlama ve polgon çizme işlemleri öğrenilir.
8. hafta Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar. Bu Derste ilk 3B hayvan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
9. hafta Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar. Bu Derste ilk 3Binsan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
10. hafta Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar. Bu Derste ilk 3Binsan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
11. hafta Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
12. hafta Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
13. hafta Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar.
14. hafta Bu derste Final Ödevi ön çalışmaları değerlendirilir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri