1. hafta |
Bu derste, modelleme programlarının temel mantığı, araçları ve yöntemleri tanıtılacaktır. Hiçbir deneyimi olmayan öğrenciler için Maya arayüzü, temel poligon modelleme araçları ve sık kullanılan işlemler hakkında genel bir bilgilendirme yapılacak; basit nesneler üzerinde ilk modelleme denemeleri gerçekleştirilecektir. |
2. hafta |
Genel olarak Maya arayüzü tanıtılacak. Modelleme arayüzündeki en gerekli menüler
Gösterilecektir.
Modelleme Araçlarına Genel Bakış
Transform Tools
Object Modu; Vertex, Edge, Face Modları
Extrude, Bevel, Loop Cut, Bridge Tools
Subdivision Surfaces
Kahve Kupası Modelleme Örneği |
3. hafta |
Bu derste poligon terminolojisi öğrenilir, poligon modelleme araçları(extrude, bevel ve gruplama vb.gibi) tanıtılır ve kullanmaya başlanır.
Modelleme araç setinin ögeleri incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. |
4. hafta |
Poligon oluşturma yöntemleri gözden geçirilir ve kullanmaya başlanır. Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların bevel ve boolean, extrude, Appent to polygon araçları öğrenilir. |
5. hafta |
Modelleme araçlarından poligon düzenleme işlemleri öğrenilir ve kullanmaya başlanır.
Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların yüzey detaylandırma, Mirror Geometry işlemleri öğrenilir. |
6. hafta |
Modelleme araçlarından poligon düzenleme işlemleri öğrenilir ve kullanmaya başlanır.
Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların yüzey detaylandırma, Mirror Geometry işlemleri öğrenilir. |
7. hafta |
Modelleme araçlarından nesne yumaşatma komuları tanıtılır ve kullanmaya başlanır.
Modelleme araç setinin araçları incelenerek derse başlanır. Nesneleri kopyalamak, kesmek, guruplamak, biraraya getirmek için ilgili araçlar kullanılır. Araçların extrude, eğim verme, bağlama ve polgon çizme işlemleri öğrenilir. |
8. hafta |
Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar.
Bu Derste ilk 3B hayvan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
9. hafta |
Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar.
Bu Derste ilk 3Binsan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
10. hafta |
Topolojinin temellerini öğrenir ve organik modellemeye başlar.
Bu Derste ilk 3Binsan karakteri üretilir. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
11. hafta |
Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
12. hafta |
Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
13. hafta |
Bu derste, bir karakterin topolojisi üzerinde çalışmaya ve onu üretimi için bitirmeye odaklanılır. Gözleri oluşturarak, pivotları doğru dönüş için konumlandırarak başlanır. Bunu yapmak için, Maya'da bir sahne düzenleyerek, bir geometriyi temizlemeyi öğrenerek ve yumuşatma türlerini görerek başlar. |
14. hafta |
Bu derste Final Ödevi ön çalışmaları değerlendirilir. |