1. hafta |
Bu derste derse giriş mahiyetinde dersin işlenişi, ders kaynaklarının yer aldığı github ve Mergen sayfası tanıtılacak ve sınavlar ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca öğrencilere Stata programıyla Türkiye İstatistik Kurumundan elde edecekleri veriler üzerinden Türkiye haritası çizilmesi ile ilgili ödev verilecektir. |
2. hafta |
Bu derste öğrencilere ilk olarak coğrafyanın kısa bir tarihi aktarılacak ve ardından yer, mekan, konum arasındaki temel farklar açıklanarak coğrafya ve coğrafyanın alt dalları (fiziki, ekonomik ve beşeri) tanıtılacaktır. |
3. hafta |
Bu derste öğrenciler Strateji, Jeopolitik ve Jeostrateji kavramlarıyla tanışacaklar ve Türkiye’nin Jeoplitik güç kaynaklarını öğreneceklerdir. Ardından Türkiye’nin Dünyadaki siyasal ve askeri gruplardaki yeri ve konumu hakkında tarihsel bir perspektiften bilgi sahibi olacaklardır. Bunun ardından Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği, NATO, Birleşmiş Milletler gibi belirli güç odakları ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
4. hafta |
Bu derste temel fiziki coğrafya kavramları öğrencilere tanıtılacak ve ardından Türkiye’nin jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri tanıtılacaktır. Ardından Türkiye’nin iklimi ve iklimi etkileyen unsurlar hakkında bilgiler verilecektir. Son olarak Türkiye’nin toprak yapısı ve bitki örtüsü hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
5. hafta |
Bu derste öğrenciler, beşeri coğrafya ve onun alt disiplinlerinden olan nüfus coğrafyası, ekonomik coğrafya gibi branslar arasındaki ilişkileri öğreneceklerdir. Ardından Türkiye’de nüfusun dağılışını etkileyen coğrafi faktörlerle birlikte tarihsel bir perspektiften nüfusun iller ve bölgeler bazında dağılımı incelenecektir. Son olarak Türkiye’de uygulanan nüfus politikalarına değinilecektir. |
6. hafta |
Bir önceki haftanın devamı olarak bu derste Türkiye’de nüfus yapısındaki değişim üzerinde durulacaktır. Yaşlanan nüfus, nüfusun piramidi, eğitim durumuna göre nüfus, kaba ölüm ve doğum oranı, okullaşma oranı gibi kavramlar üzerinde durularak Türkiye'de bu kapsamdaki gelişim üzerinde durulacaktır. Bu bölümde ayrıca öğrencilere İBBS-1, İBBS-2 ve İBBS-3 olmak üzere istatistiki bölge birimleri sınıflaması hakkında bilgi verilecektir. |
7. hafta |
Sınav öncesi haftada, dersin başından itibaren işlenen konular tekrar edilecek ve sınavda çıkması muhtemel soru türlerine yönelik örnekler paylaşılacaktır. |
8. hafta |
Bu derste Türkiye’de iç göç meselesi üzerinde durulacaktır. İç göç ve dış göç ayırımı yapılacak ve göç olgusunun altında yatan etmenler Türkiye özelinde tarihsel bir perspektiften öğrencilere aktarılacaktır. |
9. hafta |
Bu derste ilk olarak, ekonomik coğrafya kavramına değinilecek ve ardından Türkiye’nin ekonomik coğrafyası ile ilgili bilgiler verilecektir. Ardından, Türkiye’de 1950’li yılların sonuna kadar en önemli ekonomik faaliyet olan Tarım sektörü üzerinde durulacaktır. Tarımın tarihçesi, Türkiye’nin arazi varlığı ve Türkiye’de tarımsal faaliyetler ile ilgili bilgiler verilecektir. |
10. hafta |
Bu derste, İngiltere’de 1800’li yılların ilk yarısında başlayan Sanayi Devrimi konusuna giriş yapılacak ve Sanayi devrimini ortaya çıkaran hususlara değinilecektir. Ardından, Osmanlının son dönemiyle Cumhuriyetin ilanından sonra Türkiye’de sanayileşme çabaları dönemler itibarıyla anlatılacaktır. Bu derste öğrenciler devletçilik, korumacılık, özel sektör öncülüğünde sanayileşme, ithal ikameci ve dışa açık liberal ekonomi politikaları kavramlarını da tanımış olacaktır. |
11. hafta |
Bu derste ilk olarak iç ticaret ve dış ticaret kavramları üzerinde durularak Türkiye’de ticaret faaliyetleri hakkında bilgiler verilecektir. Ardından Türkiye’deki turizm bölgeleri, turizm faaliyetleri hakkında bilgiler verilecektir. Son olarak ulaşım çeşitleri ele alınarak Türkiye’de ulaşım faaliyetlerini etkileyen faktörler üzerinde durulacaktır. |
12. hafta |
Bu derste Türkiye’de yerleşmelerin tarihçesinden bahsedildikten sonra Türkiye’de yerleşme türleri kır-kent ayırımı, Yoğun kent, orta-yoğun kent ve kır tanımlamaları hakkında bilgi verilecektir. Son olarak Türkiye’de şehirleşme ve gecekondu problemi hakkında bilgi verilecektir. |
13. hafta |
Bu derste öğrencilere dönem başında verilen Stata programı ile Türkiye’de Düzey-2 ve Düzey-3 bazında harita çizimine ilişkin ödevlerin çıktıları kontrol edilecek ve öğrencilerden çizdikleri haritaları sunmaları istenecektir. |
14. hafta |
Sınav öncesi haftada, dersin başından itibaren işlenen konular tekrar edilecek ve sınavda çıkması muhtemel soru türlerine yönelik örnekler paylaşılacaktır. |