Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okulön. Düzey. Geli. Yeter. Olan Çoc. İçin Etk. Tem. Öğr. Uy
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Doğal ortamda kullanılan öğretim tekniklerinin genel özeliklerini ve eğitim ortamlarında kullanımının yararları
2. hafta Doğal ortamda kullanılan öğretim teknikleri arasında yer alan fırsat öğretimi ve doğal bekleme süreli öğretimin genel özellikleri
3. hafta Doğal ortamda kullanılan öğretim teknikleri arasında yer alan talep etme model olma ve geçiş merkezli öğretimin genel özellikleri
4. hafta Otistik çocukların genel özelliklerini, zorlandıkları oyun davranışlarını, ve oyun davranışlarına yönelik yapılması gereken öğretimsel uyarlamaları planlar.
5. hafta Etkinlik temelli öğretimde kullanılan stratejiler
6. hafta Etkinlik temelli öğretimde amaç belirleme
7. hafta Etkinlik temelli öğretim planı hazırlar
8. hafta Uygulamalı davranış analizine dayalı yöntemleri kullanılarak günlük rutin etkinlikler sırasında doğal fırsatların öğretime dönüştürülmesi.
9. hafta Gelişimsel yetersizliği olan çocukların farklı gelişim alanlarını (kaba ve ince motor beceriler) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler
10. hafta Gelişimsel yetersizliği olan çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel ve dil edinimi becerileri ) destekleyen oyuna dayalı etkinlikler
11. hafta Etkinlik temelli öğretimin sınıf ortamında pratik kullanımına ilişkin günlük rutinlere dayalı çizelge örneklerinin geliştirilmesi
12. hafta Etkinlik temelli öğretimde veri toplama ve uygulamada veriye dayalı değişiklik/uyarlama yapma
13. hafta Alanyazında etkinlik temelli öğretim uygulamalarının /araştırmalarının incelenmesi
14. hafta Etkinlik temelli öğretime dayalı araştırma önerisi hazırlama.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri