1. hafta |
Görsel Algı Kavramının Kapsamı ve Tanımı |
2. hafta |
Görsel Algı Teorileri
İntromisyon/Ekstromisyon Teorileri
Olasılıklı Öğreti-Görevcilik Kuramı (Egon Brunswik) |
3. hafta |
Görsel Algı Teorileri
Gestalt Algı Kuramı (M. Wertheimer, K.Koffka, W.Köhler)
Doğrudan Algı ve Ekolojik Algı (J.J. Gibson) |
4. hafta |
Görsel Algı Teorileri
Deneycilik: Yapısal Süreçte Algı(Gregory Bateson)
Görsel Algıda Nörofizyolojik Yaklaşım (Hebb)
Bilişimsel Yaklaşımlar (D. Marr) |
5. hafta |
Öğrenme Sürecinde Görsel Algılama ve İletişim Türleri: Sembolik İletişim ve Görsel Algı, Eylemsel İletişim ve Görsel Algı |
6. hafta |
Öğrenme Sürecinde Görsel Algılama ve İletişim Türleri: Kavramsal İletişim ve Görsel Algı, Görsel İletişim ve Görsel Algı |
7. hafta |
Görsel Algılama ve Tasarım İlkeleri |
8. hafta |
Görsel Algı Kavramının Bileşenleri: Algılama ve Algısal Estetik, Görüntü, Bellek, Görsel Düşünme, Görsel Dil, Görsel Öğrenme, Görsel Uyumluluk/Uygunluk, Görsel Dil, Sembolik Anlatım (Metafor), Gösterge ve Simgebilim, Analiz |
9. hafta |
Görsel Algı Kavramının Bileşenleri: Algılama ve Algısal Estetik, Görüntü, Bellek, Görsel Düşünme, Görsel Dil, Görsel Öğrenme, Görsel Uyumluluk/Uygunluk, Görsel Dil, Sembolik Anlatım (Metafor), Gösterge ve Simgebilim, Analiz |
10. hafta |
Görsel Algılama Süreci: Görsel algılama sürecinde görüntünün anlamı ve gücü, Görsel sembollerin ve sentaksların yorumlanması, Görsel iletilerin ve yapısal durumun düzenlenmesi, Görsel algılama sürecinde anlam ve güç oluşturma, Görsel algılama sürecinin açıklık, odaklanma ve imaginasyon açısından değerlendirilmesi |
11. hafta |
Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme |
12. hafta |
Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme |
13. hafta |
Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme |
14. hafta |
Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme |