Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğt.ABD-TezliY
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi Programı (Tezli YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Görsel Algı ve Tasarım İlkeleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • görsel algı, tasarım ve iletişim kavramlarını açıklayabilecektir
  • görsel algı, tasarım ve iletişim kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar
  • görsel algılamaya ilişkin bileşenleri, bu bileşenlerin tasarım sürecinde oluşturulan mesaja ve alıcı-gönderici arasındaki iletişime yansımalarını ilişkilendirir
  • Bilimsel yöntemin aşamalarını sıralar.
  • Problem cümlesi yazar.
  • görsel algı kuramlarını açıklayabilecek ve tasarım süreci ile ilişkilendirebilecektir
  • görsel algı kuramlarını açıklar, görsel algı kuramlarının tasarım sürecine yansımalarını değerlendirir, görsel algıyı tasarım süreci ile ilişkilendirerek tasarım ortamını algı kuramları doğrultusunda değerlendirir
  • görsel algılamada etken olan uyarı öğelerini, algı ortamı ve öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Uygun veri toplama araçlarını seçer.
  • tasarım ilkelerini açıklayabilecek ve uygulamalı olarak kullanabilecektir
  • tasarlama sürecindeki tasarım ilke ve elemanlarını (kompozisyon, denge, zıtlık, vurgu, hareket, görüntü, tekrar, ritim, birlik, yakınlık, renk, biçim, boşluk, oran, çizgi, nokta, simetri, hareket, yazı, biçim, şekil, oran/orantı) görsel algılama sürecindeki etkenler doğrultusunda değerlendirecek ve tasarım ortamında kullanıp değerlendirir.
  • Nitel veri analizi
  • Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilecektir.
  • Bir araştırma raporu inceler.
  • Örnek olarak bir araştırmayı raporlaştırır.
  • 5. Görsel veriyi sunma ve raporlaştırma yaklaşımlarını açıklayabilecektir; 5.1. Görsel araştırmayı sunma sürecinde işe koşulacak içerik ve olanakları açıklar, 5.2. Görsel araştırmalarda etik konuları açıklar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri