Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmli Çocuklar için Oyun ve Öğrenme
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Erken eğitim döneminde oyunun önemini ve çocuğun gelişimi üzerine etkilerini açıklayabilecektir.
  • Disiplinler arası bir yaklaşım olarak oyunu tanımlar.
  • Doğal bir öğretim fırsatı olarak oyunun farklı gelişim alanlarına (sosyal, bilişsel, motor, dil edinimi, vb.) sağladığı yararları sıralar.
  • Erken eğitim döneminde gelişimsel olarak oyun gelişimini açıklayabilecektir
  • Zihinsel oyun basamaklarını sıralar ve davranışsal olarak tanımlar.
  • Sosyal oyun basamaklarını sıralar ve davranışsal olarak tanımlar.
  • Oyuna dayalı değerlendirme araçlarını tanımlayabilecektir.
  • Oyuna dayalı formal değerlendirme araçlarını tanımlar.
  • Oyuna dayalı informal değerlendirme araçlarını tanımlar.
  • Otizmli çocukların eğitiminde oyunun önemi ve oyun davranış özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Otizmli çocukların eğitiminde oyunun niçin önemli olduğunu tartışır.
  • Otizmli çocukların genel karakteristik özellikleri ve oyun davranışları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Otizmli çocukların zihinsel ve sosyal oyun davranışlarında gösterdikleri yetersizlikleri sıralar.
  • Otizmli çocukların bilişsel ve sosyal oyun gelişimine yönelik performans düzeylerini belirleyebilecektir.
  • Informal değerlendirme araçlarını kullanarak bilişsel oyun davranışlarını gözler ve kayıt eder.
  • Informal değerlendirme araçlarını kullanarak sosyal oyun davranışlarını gözler ve kayıt eder.
  • Alanyazında otizmin tanı kriterlerinde kullanılan değerlendirme araçlarında oyunun işlevini tartışabilecektir.
  • Autism Diağnostic Observation Schedule (ADOS) değerlendirme aracını inceler
  • Childhood Autism Rating Scale Secon Edition (CARS 2-ST) değerlendirme aracını inceler.
  • Oyun öğretiminde nitelikli yetişkin-çocuk etkileşimi stratejilerini açıklayabilecektir.
  • Otizmli çocuklara oyun becerilerin öğretimini planlamada kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları sıralayabilecektir.
  • Oyun öğretiminde kullanılan yapılandırılmış uygulamalı davranışa analizine dayalı öğretim yöntemlerini açıklayabilecektir.
  • Oyunda sistematik ipucu kullanımını tanımlar.
  • Oyunda görsel desteklerin kullanımını tanımlar.
  • Oyunda videoyla model olmanının kullanımını tanımlar.
  • Oyunda replik silikleştirmeyle öğretimin kullanımını tanımlar.
  • Oyun öğretiminde kullanılan doğal davranışsal müdahaleleri açıklayabilecektir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri