Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karşılaştırmalı Biçimbilim: Türkçe-İngilizce
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Bu dersin sonunda öğrenciler dilin sözcük bileşenini ve nasıl işlediğini anlatabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 1.1. biçimbilgisini tanımlarlar. 1.2. biçimbilgisini dilin diğer bileşenlerinden ayırt ederler. 1.3. Sözcükleri, sözcük tanıma ölçütlerini kullanarak tanır ve tanımlarlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler dilin sözcük düzeyindeki derin yapı ve yüzey yapı ayrımını saptayabileceklerdir.
  • Öğrenciler: 2.1 Sözlükçe kavramını Türkçe ve İngilizce örneklerle tanımlarlar. 2.2. Sözlükbirim kavramını Türkçe ve İngilizce örneklerle tanımlarlar. 2.3. Sözcükbiçim kavramını Türkçe ve İngilizce örneklerle tanımlarlar.
  • Bu dersin sonunda öğrencilerTürkçe ve İngilizce' yi biçimbilimsel açıdan karşılaştırabilecektir.
  • Öğrenciler: 3.1. Türkçedeki sözcüklerin ek ve köklerini görev ve biçim bakımından tanımlarlar. 3.2 İngilizcedeki sözcüklerin ek ve köklerini görev ve biçim bakımından tanımlarlar. 3.3. iki dili ek ve kök sistemi açısından karşılaştırırlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ve Türkçede ‘ad’ üzerinde gösterilen dilbilgisel kategorileri karşılaştırabilecektir.
  • Öğrenciler: 4.1. Türkçe adları eril/dişil, tekil/çoğul, kişi ve durum çekimi açısından analiz ederler. 4.2. İngilizce adları eril/dişil, tekil/çoğul, kişi ve durum çekimi açısından analiz ederler. 4.3. İngilizce ve Türkçedeki adları eril/dişil, tekil/çoğul, kişi ve durum çekimi açısından karşılaştırır.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ve Türkçede ‘eylem’ üzerinde gösterilen dilbilgisel kategorileri karşılaştırabilecektir.
  • Öğrenciler: 5.1. Türkçe ‘eylem’leri kip ve çatı bakımından çözümlerler. 5.2. İngilizce ‘eylem’leri kip ve çatı bakımından çözümlerler. 5.3. Türkçe ve İngilizcedeki eylemleri kip ve çatı bakımından karşılaştırırlar.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler Türkçe ve İngilizcede sözcük yapma yollarını keşfedebileceklerdir.
  • Öğrenciler: 6.1 Türkçede sözcük yapma süreçlerini açıklarlar. 6.2. İngilizcede sözcük yapma süreçlerini açıklarlar. 6.3. Türkçe ve İngilizcedeki sözcük yapma süreçlerini karşılaştırırlar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri