1 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma |
2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi |
3 |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma |
4 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi |
5 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi |
6 |
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |
7 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
8 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
9 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi |
10 |
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi |
11 |
Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |
12 |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
13 |
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi |
14 |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
15 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
16 |
Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |
17 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
18 |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
19 |
İngilizce dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |
20 |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |
21 |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi |
22 |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi |
23 |
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi |
24 |
Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi |
25 |
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi |
26 |
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi |
27 |
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |
28 |
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
29 |
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
30 |
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
31 |
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
32 |
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlama becerisi |
33 |
İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi |
34 |
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilme/geliştirme becerisi |
35 |
Uygulanan ölçme ve değerlendirme sonuçlarını etkili bir biçimde kullanabilme becerisi |
36 |
Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi |
37 |
Her öğrencinin dil öğrenmede başarılı olabileceği inancına sahip olma |
38 |
Dış görünüşü, davranışları, iletişim becerisi, entelektüel ve kültürel bilgi birikimi ile öğrencilerine ve topluma örnek olma |
39 |
Öğrencilerinin sorunlu davranışları ile başa çıkabilme becerisi |