Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okul Deneyimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin dersi planlanma aşamalarını tanır.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, ders sürecinde öğretmenin kullandığı yöntem ve teknikleri açıklar.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, sınıf yönetiminde öğretmenin kullandığı yaklaşımları açıklar.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğrenci çalışmalarını değerlendirmede öğretmenin benimsediği yaklaşımları açıklar.
  • Öğretmenin bir gününü yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, gözlemlediği öğrencinin ders sürecindeki davranışlarını betimler.
  • Gözlemlediği öğrencinin teneffüsteki davranışlarını betimler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gözlemlediği öğrencinin davranışlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Gözlemlenen öğrenci davranışlarına yönelik bir kontrol listesi oluşturur.
  • Sınıf içerisinde gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini inceleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini tanır.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinde kullanılan materyalleri inceler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinde kullanılan materyallere ilişkin örnekler verir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Öğretmen tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları inceleyebilecektir.
  • Uygulama öğretmenleri tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları izler.
  • Uygulama öğretmenleri tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları izleyerek iyi bir yönlendirme ve açıklamaların nasıl olması gerektiğini belirler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta uygulama öğretmeni tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Gözlem yapılan sınıfta sınıf yönetimi kapsamındaki uygulamaları açıklayabilecektir.
  • Öğretmenin sınıf kontrolünü sağlamada kullandığı yöntem ve teknikleri örneklerle açıklar.
  • Öğretmenin sınıf kontrolünü sağlama sürecindeki öğrenci davranışlarını gözlemler.
  • Sınıf yönetiminde gerçekleştirilen etkinlikleri betimler.
  • Sınıf yönetimine ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Sınıf içerisinde uygulanabilecek bir ders planı hazırlayabilecektir.
  • Bir derse yönelik ders planı hazırlar.
  • Hazırladığı ders planını sınıfta uygular.
  • Ders planını uygulama aşamasında sınıf öğretmeninden destek alır.
  • Uyguladığı testin sonuçlarını analiz eder.
  • Öğrencilerin hazırladığı çalışmaları değerlendirebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıftaki öğrencilere verilen ödevleri inceler.
  • Verilen ödevlere ilişkin dönütler verir.
  • Sınıf içerisinde öğretmen tarafından verilen ödevlere ek ödevler hazırlar.
  • Gözlem yaptığı okuldaki okul kuralları ve okul müdürünün görevlerini açıklayabilecektir.
  • Okulun örgüt yapısına ve işleyişine ilişkin olarak okul müdüründen bilgi alır.
  • Okul kurallarına ve okul yöneticilerinin görevlerine ilişkin olarak okul müdürüyle görüşme yapar.
  • Yapılan görüşmelere ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
  • Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleyebilecektir.
  • Okulun bulunduğu çevrenin sosyo ekonomik durumuna ilişkin bilgi toplar.
  • Okulun, bulunduğu çevreye etkilerine ilişkin olarak okuldaki ilgili personelle görüşme yapar.
  • Elde edilen bilgileri özetlemeye yönelik bir rapor hazırlar.
  • Ders kapsamında yapılan çalışmaları yansıtan bir portfolyo hazırlayabilecektir.
  • Öğretmenin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Öğrencinin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Gözlem yaptığı öğrenci davranışlarına ilişkin kontrol listesini sunar.
  • Değerlendirilen öğrenci çalışmalarından bir örnek sunar.
  • Okul müdürü ve diğer personellerle yapılan görüşmelerin bir örneğini sunar.
  • Sınıf yönetimini betimleyen görsel bir örneği (video, fotoğraf vb.) alınan izinler doğrultusunda sunar.
  • Kendi hazırladığı ve uyguladığı ders planını özetleyici bir biçimde sunar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri