Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklarda Sözlü Dilin Geliştirilmesi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • İşiten çocukların dil edinimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dil dil edinim yaklaşımların güçlü ve eksik yönlerini tartışır.
  • Dil edinim yaklaşımlarının işitme engellilerin dil edinimleri için geçerliliğini irdeler.
  • İşiten çocukların dil edinim sürecinde yetişkinlerile ile girdikleri dilsel yaşantıları farkeder
  • Bebeklerde anne çocuk etkileşiminin dil edinimindeki rolünü bilir.
  • Sıra alma davranışının doğal olarak edinilmesini ve dil edimindeki önemini farkeder.
  • Ortak-ilgi davranışının doğal olarak edinilmesini ve dil edimindeki önemini farkeder.
  • Göz-ilişkisi davranışının doğal olarak edinilmesini ve dil edimindeki önemini farkeder.
  • Tekrarlanan davranışların dil edimindeki önemini farkeder.
  • İşitme engelli çocukların da ana dillerini işitenlere benzer bir biçimde edinebilme yöntemlerini anlar.
  • İşiten çocukların dil gelişim özelliklerini tanır
  • İşitme engelinden kaynaklanan dil gelişimindeki gecikme ve aksamaları farkeder.
  • İşitme engelinden kaynaklanan dil gelişimindeki gecikme ve aksamaları önleme ve giderme etkinliklerini düzenler.
  • Düzenlediği etkinliklerde sıra alma, ortak ilgi, göz ilişkisi ve tekrartları kullanır.
  • Dil ediniminde dinlemenin önemini kavrar.
  • işitme engellilerde dinleme becerisini geliştirir.
  • Dinlemeyi destekleyici araçları kullanır.
  • Dinleme ortamlarını (sınıfları) düzenler.
  • İşitme engellilerin kısa dönem ve uzun dönem hafızaları hakkında bilgilenir.
  • İşitme engelli çocukların eğitim ortamlarını düzenler

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri