Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitimde Değerlendirme Aracı Geliştirme
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Bu dersin sonunda öğrenci; 1- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramların tanımını, önemini, işlevlerini ve ölçme hatalarını açıklayabilecektir. 1.1 Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. 1.2 Ölçme ve değerlendirme kavramlarının önemini örneklerle bildirir. 1.3 Ölçme ve değerlendirmenin işlevlerini söyler. 1.4 Ölçme ve değerlendirmede geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık sağlama stratejilerini söyler. 1.5 Ölçme hatalarını tanımlar.
  • 2- Eğitsel ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 2.1 Eğitsel ölçme ve değerlendirme kavramını tanımlar. 2.2 Eğitsel ölçme ve değerlendirme kavramının önemini örneklerle bildirir. 2.3 Eğitsel ölçme ve değerlendirmenin işlevlerini söyler. 2.4 Eğitsel ölçme ve değerlendirmede geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık sağlama stratejilerini söyler. 2.5 Eğitsel ölçme hatalarını tanımlar
  • 3- Eğitsel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının özelliklerini işitme engelli öğrencilere uyarlamayı kavrayacaktır. 3.1 Formel ölçme ve değerlendirme yaklaşımının özelliklerini söyler. 3.2 Formel olmayan ölçme ve değerlendirme yaklaşımının özelliklerini söyler. 3.3 Formel ölçme ve değerlendirme tekniklerinin özelliklerini bildirir. 3.4 Formel olmayan ölçme ve değerlendirme tekniklerinin özelliklerini açıklar.
  • 4- Kendisinin ve diğer arkadaşlarının hazırlamış oldukları, ölçü aracını geçerliği, güvenilirliği ve kullanışlılığı bakımından eleştirebilecektir. 4.1 Çeşitli türlerdeki değerlendirme araçlarının özelliklerini bildirir. 4.2 Gözlem kontrol listesi, dil envanteri gibi değerlendirme araçları hazırlar 4.3 Hazırlamış olduğu değerlendirme aracını tanıtır. 4.4 Değerlendirme aracının geçerliği, güvenirliği ve kullanışlılığı hakkında eleştiri yapar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri