Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • 1.1. BEP’i ve özelliklerini betimler. 1.2. BEP’in önemini ve eğitsel gerekliliğini betimler. 1.3. BEP’in öğelerini betimler. 1.4. Dünyada BEP’in tarihsel gelişimini ve yasal dayanaklarını betimler. 1.5. Türkiye’de BEP’in tarihsel gelişimini ve yasal dayanaklarını betimler.
  • 2. BEP ekibini ve rollerini betimleyebilecektir.
  • 2.1. BEP ekibinin üyelerini betimler. 2.2. BEP ekibinin rol ve sorumluluklarını betimler. 2.3. BEP toplantılarını ve özelliklerini (nerede, ne zaman, ne sıklıkta) betimler. 2.4. BEP ekibinin nasıl çalıştığını betimler. 2.5. Ekip modellerini betimler. 2.6. Ekibin işbirliği ve eşgüdüm içinde çalışmasını sağlamak için yapılabilecekleri betimler. 2.7. Türkiye’deki uygulamalarda süreci iyileştirmek üzere öneriler geliştirir.
  • 3. Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • 3.1. Değerlendirme kavramını ve özelliklerini betimler. 3.2. Özel eğitimde değerlendirmenin hangi amaçlarla gerçekleştirildiğini betimler. 3.3. Eğitsel değerlendirme kavramını ve özelliklerini betimler. 3.4. Eğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarını ve özelliklerini betimler. 3.5. Değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve özelliklerini betimler. 3.6. Türkiye’deki uygulamalarda süreci iyileştirmek üzere öneriler geliştirir.
  • 4. BEP hazırlama sürecini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Ekibin oluşturulması sürecini betimler. 4.2. Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve izlenmesi için veri toplama sürecini ve kullanılan ölçme araçlarını betimler. 4.3. Destek hizmetlerin belirlenmesi ve planlanması sürecini betimler. 4.4. Amaçların belirlenmesi ve yazımı sürecini betimler. 4.5. Tüm hizmet planının oluşturulması ve öğretim uyarlamaları sürecini betimler. 4.6. Uygulama, gelişimin kaydedilmesi, değerlendirme ve izleme sürecini betimler. 4.7. Örnek BEP’ler hazırlar. 4.8. Türkiye’deki uygulamalarda süreci iyileştirmek üzere öneriler geliştirir.
  • 5. Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilecektir.
  • 5.1. BGP’yi ve özelliklerini betimler. 5.2. BGP’ye hangi aşamalarda gereksinim olduğunu betimler. 5.3. BGP’nin geliştirilme sürecini betimler. 5.4. Örnek BGP’ler hazırlar. 5.5. Türkiye’de geçiş planlamalarının hayata geçmesi için öneriler geliştirir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri