Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İleri Derecede ve Çok Engellilerin Eğitimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. İleri derecede ve çok engelli bireylerin özelliklerini tanımlayabilecektir. 1.1. Otizm spektrum bozukluğunun belirtilerini ve özelliklerini tanımlar. 1.2. Otizm spektrum bozukluğu ile ilgili tarihçeyi betimler. 1.3. Otizm spektrum bozukluğunun tanılanmasındaki ölçütleri betimler. 1.4. Otizm spektrum bozukluklarını sınıflar. 2. Otizmde bilimsel dayanaklı araştırma ve uygulamaları betimleyebilecektir. 2.1. bilimsel dayanaklı uygulamaları ve standartlarını tanımlar. 2.2. Araştırma ve uygulamalar arasındaki özellikleri karşılaştırır. 2.3. Otizmde eğitim uygulamalarını geçmişten bugüne betimler. 2.4. Otizmde araştırma ve uygulama standartlarının geliştirilmesi için yürütülen projeyi betimler. 3. Otizm spektrum bozukluğu gösteren bireylere beceri öğretiminde kullanılan süreçleri betimleyebilecektir. 3.1. Ayrık denemelerle öğretm sürecini betimler. 3.2. Gelişimsel oyunun değerlendirilmesi ve öğretimini betimler. 3.3. Destekleyici ve alternatif iletişim becerilerinin öğretimi için uygulamaları betimler. 4. Otizmde davranış desteği ve davranışsal uygulamalarını tartşabilecektir. 4.1. Yoğun davranışsal destek uygulamalarını betimler. 4.2. davranış sorularını önleyici uygulamaları tanımlar. 4.3. İşlev-temelli uygulamaları betimler. 4.4. Aile desteği ve katılımına ilişkin uygulamaları betimler. 4.5. ileri derecede davranış sorunlarına yönelik uygulamaları betimler (Yönergelere uymama, saldırganlık, öfke nöbeti, sterotipik davranışlar, kendine zarar veren davranışlar). 5.Uygulama ve araştırmalarda etik, yasal ve politik süreçleri ve çelişkilerin tartışabilecektir. 5.1. İleri derecede ve çok engellilerle ilgili araştırma ve uygulamaların etik boyutlarını tartışır. 5.2. İleri derecede ve çok engellilerle ilgili uygulamaların yasal yönünü tartışır. 5.3. İleri derecede ve çok engellilerle ilişkili hizmet politikalarını, yasal engelleri ve etik yönlerini tartışır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri