Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Öğrenmenin aşamalarını ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 1.1. Edinimi tanımlar ve edinimi kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.2. Akıcılığı tanımlar ve akıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.3. Kalıcılığı tanımlar ve kalıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.4. Genellemeyi tanımlar ve genellemeyi kolaylaştıran etmenleri sıralar.
  • 2. Zincirleme davranışların öğretimiyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 2.1. Zincirleme, beceri, beceri analizi kavramlarını betimler. 2.2. Zincirleme davranışlar için beceri analizi hazırlar. 2.3. Zincirleme davranışları öğretmek için kullanılabilecek öğretim yöntemlerini ve özelliklerini betimler. 2.4. Başlama düzeyi, yoklama, öğretim, genelleme, izleme sürecini gerçekleştirerek zincirleme bir becerinin öğretimini yapmak için izlenecek aşamaları betimler.
  • 3. Özbakım becerileri (tuvalet, yemek yeme, giyinme, kişisel bakım ve temizlik) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 3.1. Özbakım becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 3.2. Özbakım becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 3.3. Özbakım becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 4. Günlük yaşam becerileri (evdeki araç-gereçleri kullanma, mutfak becerileri, ev temizliği ve düzeni, çamaşır yıkama ve giysilerin bakımı, uyku düzeni vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Günlük yaşam becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 4.2. Günlük yaşam becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 4.3. Günlük yaşam becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 5. Sosyal beceri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Sosyal becerilerle ilgili temel kavramları (sosyal beceri, sosyal yeterlik vb.) ve sosyal becerilerin özelliklerini betimler. 5.2. Sosyal becerilerin nasıl sınıflandığını betimler. 5.3. Sosyal becerilerin önemini betimler. 5.4. Sosyal beceri alanındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 6. İşlevsel akademik beceriler (toplumsal ortamlarda kullanılan işaretleri okuma-sight words-, saat okuma, para kullanma vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 6.1. İşlevsel akademik becerilerle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 6.2. İşlevsel akademik becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 6.3. İşlevsel akademik becerilerin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 7. Toplum kaynaklarını kullanma becerileri (seyahat etme, alışveriş yapma, lokantada yemek yeme, muayene olma, banka işlemlerini yapma vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 7.1. Toplum kaynaklarını kullanma becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 7.2. Toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 7.3. Toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 8. Güvenlik becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 8.1. Güvenlik becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 8.2. Güvenlik becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 8.3. Güvenlik becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 9. Kendini yönetme becerilerinin temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 9.1. Kendini yönetme becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 9.2. Kendini yönetme becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 9.3. Kendini yönetme becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 10. İş ve meslek becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 10.1. İş ve meslek becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 10.2. İş ve meslek becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 10.3. İş ve meslek becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 11. Boş zaman ve eğlence etkinlikleri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 11.1. Boş zaman ve eğlence etkinlikleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 11.2. Boş zaman ve eğlence etkinliklerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 11.3. Boş zaman ve eğlence etkinliklerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 12. Toplumsal yaşama geçişle ilgili temel kavramları ve özellikleri betimleyebilecektir.
  • 12.1. Toplumsal yaşama geçişteki becerilerle (yaşam alternatifleri, konut seçimi, bütçe yapma, parasını uygun yerlere harcama, evlenme, yuva kurma, cinsellik, oy kullanma, vatandaşlık sorumluluğu vb.) ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 12.2. Toplumsal yaşama geçişteki becerileri öğretmede izlenecek süreçleri ve yapılacak düzenlemeleri betimler.
  • 13. Beceri öğretimine ailenin katılımını sağlamak üzere izlenecek yolları betimleyebilecektir.
  • 13.1. Eğitim sürecine aile katılımının önemini betimler. 13.2. Eğitim sürecine aile katılımının nasıl sağlanacağıyla ilgili süreçleri betimler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri