Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi ZEÖ523 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Yoktur
Önerilen Dersler -
Okuma Listesi Alberto, A. A. & Troutman, A. C. (1995). Applied behavior analysis for teachers. (4. baskı). New Jersey: Prentice-Hall. Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. Bricker, D., Pretti-Frontczak, K., & McComas, N. (1998). An activity-based approach to early intervention (2nd ed). Baltimore: Paul Brooks Pub. Cavkaytar, A. (2005). Özel gereksinimi olan çocuklara özbakım ve ev içi becerilerinin öğretimi uygulamalı el kitabı. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Heflin, L. J., & Alaimo, D. F. (2007). Students with autism spectrum disorders: Effective instructional practices. Upper Saddle River, NJ: Pearson. http://www.tohumotizmportali.org Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.Kırcaali-İftar, G. (2007). Otizm spektrum bozukluğu. İstanbul: Daktylos Yayınevi. Luiselli, J. K., Russo, D. C., Christian, W. P., & Wilczynski, S. M. (Eds.). (2008). Effective practices for children with autism: Educational and behavioral support interventions that work. New York, NY: Oxford University Press.Nikopoulos, C. & Keenan, M. (2006). Video modeling and behaviour analysis: A guide for teaching social skills to children with autism. London: Jessica Kingsley Publishers.Özen, A. & Tavlar, Ö. (2005). Oyun temelli etkinlikler. Ankara: Kök Yayıncılık.Pretti-Frontczak, K., & Bricker, D. (2004). An activity-based approach to early intervention (3rd ed). Baltimore: Paul Brooks Pub.Snell, M. E. & Brown, F. (2000). Instruction of students with severe disabilities. New Jersey: Pearson Education.Sucuoğlu, B. & Çifci, İ. (2001). Yapamıyor mu? Yapmıyor mu? Zihinsel engelli çocuklar için sosyal beceri öğretimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık. Tekin-İftar, E. (Ed.) (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık. Vuran, S. (Ed.) (2013). Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi: Sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için. Ankara: Vize Yayıncılık.
Değerlendirme Ara SınavÖdevDönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama -
Katalog İçeriği Zincirleme davranışların öğretimiyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir; Günlük yaşam becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir; Toplum kaynaklarını kullanma becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir; Kendini yönetme becerilerinin temel özelliklerini betimleyebilecektir; İş ve meslek becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir; Toplumsal yaşama geçişle ilgili temel kavramları ve özellikleri betimleyebilecektir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri