Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sociology of Mass Communication (Kitle İletişim Sosyolojisi)
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Kitle iletişim alanına yön veren temel yaklaşımları (liberal ve eleştirel yaklaşımları) açıklayabilecektir.
  • Kitle iletişim araştırmalarının tarihini tanımlar.
  • Liberal ve eleştirel yaklaşımlar arasındaki temel farklılıkları açıklar.
  • Eleştirel medya çalışmalarını açıklar ve alana katkılarını ifade eder.
  • Küreselleşme olgusunu, arkaplanını ve medyanın gelişimi ile küreselleşme arasındaki paralellikleri açıklayabilecektir.
  • Küreselleşme olgusunu ortaya çıkartan temel dinamikleri ve küreselleşme sürecinin temel karakteristiklerini açıklar.
  • Küreselleşme süreci ile medya arasındaki ilişkiyi hem küresel hem de yerel düzeyde/Türkiye ekseninde ifade eder.
  • Popüler kültür ve medya arasındaki ilişkiyi somut medya içerikleri üzerinden analiz edebilecektir.
  • Türkiye’deki günümüz medya ortamını açıklar.
  • Popüler kültürün üretimi bağlamında Türkiye’de magazin medyasını ve medyada yaşanan magazinleşme eğimlerini açıklar.
  • Türkiye’de spor medyasını endüstrileşen futbol ve milliyetçilik söylemi ekseninde analiz eder.
  • Türkiye’deki tüketim kültürü ve yaşam tarzlarını, zenginlik ve yoksulluğun görünümlerini medya içeriklerinden yola çıkarak değerlendirebilecektir.
  • Türkiye’de tüketim kültürü tartışmalarını ve medyada sunulan yaşam tarzları örüntülerini açıklar.
  • Yoksulluğun Türkiye’deki görünümlerini ve medyadaki temsilini değerlendirir.
  • Türkiye’de kamusal alan, demokrasi, siyaset ve medya ilişkisini hem geleneksel haber medyası hem de yeni medya ekseninde analiz edebilecektir.
  • Sivil itaatsizlik kavramını, Türkiye medyasını merkeze koyarak tartışır.
  • Türkiye’deki yeni medya ortamını ve sanal kültürü İnternet özelinde sorgular.
  • Demokrasi, kamusal alan ve temsiliyet kavramlarını açıklar ve Türkiye’deki medya içeriklerini bu bağlamda eleştirir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri