Okuma Listesi |
Williams, Kevin (2003), “Developing the Field. A History of Media Theory-Mass Society and Modernity: Early Media Theory”, içinde Understanding Media Theory, London: Arnold, ss. 23-43.Lazar, Judith (2001). İletişim Bilimi, Çev.: Cengiz Anık, Ankara: Vadi Yayınları, s. 15-35 ve 61-71.Erdoğan, İrfan ve Korkmaz Alemdar (2002). Öteki Kuram. Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.Inglis, Fred (2005). “Frankfurt Okulu”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.221-227. Zipes, Jack (2005). “Frankfurt Okulu ve Kültür Eleştirisi”. Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.227-233. Kellner, Douglas (2005). “Kültür Endüstrileri”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.233-240. Adorno, W. Theodor (2005). “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünmek”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.240-250. Jameson, Fredrick (2005). “Kitle Kültüründe Şeyleşme ve Ütopya”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, s.250-284. Horkheimer, Max ve Thedor Adorno (1996). “Kültür Sanayi”, Aydınlanmanın Diyalektiği Felsefi Fragmanlar II. Çev.: Oğuz Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, ss.8-62. Kızılçelik, Sezgin (2000). Frankfurt Okulu. Ankara: Anı Yayıncılık, ss. 207-236. Dağtaş, Banu (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.28-48 ve 49-76. Lull, James (2001). “İdeoloji, Bilinç, Hegemonya”, Medya, İletişim ve Kültür, Çev.: Nazife Güngör, Ankara: Vadi, ss.19-65. Althusser, Louis (1994). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev.: Yusuf Alp/ Mahmut Işık, İstanbul: İletişim. Kellner, Douglas (2003). “Ayrımın üstesinden gelmek: Kültürel çalışmalar ve ekonomi-politik”. Birikim Dergisi. Çev.: Hakan Ergül. Sayı: 167/Mart, 2003, ss. 92-107. Garnham, Nicholas (1997). “Ekonomi Politik ve Kültürel Çalışmalar: Birleşme mi Boşanma mı?” Çev.: Sevilay Çelenk. Teori ve Politika. (8/Güz), ss. 87-104. Grossberg, Lawrence (1998). “Kültürel Çalışmalar Ekonomi Politiğe Karşı: Bu Tartışmadan Başka Sıkılan Var mı?” Çev.: Sevilay Çelenk. Teori ve Politika. (9/Kış), ss. 67-85. Oskay, Ünsal (1982). XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. Kuramsal Bir Yaklaşım. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, ss. 35- 142. Adaklı, Gülseren (2006). “İletişimin Eleştirel Ekonomi Politiği”, Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 18-46. Boyd-Barret, Oliver (2006). “Ekonomi Politik Yaklaşım”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 1-16. Fung, Anthony Y. H. (2006). “Medya Ekonomisinin Politikası ve Medya Politikasının Ekonomisi”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 31-60. *Golding, Peter ve Graham Murdock (1997). “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik“. Çev.: D. Beybin Kejanlıoğlu. İçinde Medya Kültür Siyaset. (Der.) Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, ss. 49-76. Garnham, Nicholas (2006). “Kitle İletişiminin Ekonomi Politiğe Katkısı”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 173-186. Batmaz, Veysel (2006). Medya Popüler Kültürü Gizler, “Popüler Kültür Üzerine Değişik Kuramsal Yaklaşılar”, İstanbul: Karakutu Yayınları, ss. 73-109. Özbek, Meral (1998). “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popüler Kimlik Örneği”, Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Der.: Sibel Bozdoğan ve Reşat Kasaba, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, s.168-188. Mutlu, Erol (2001). “Popüler Kültürü Eleştirmek”. Doğu Batı. (15/Mayıs-Haziran-Temmuz), ss. 9-40.Erdoğan, İrfan (2001). “Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu”. Doğu Batı. (15/Mayıs-Haziran-Temmuz), s. 65-104. Dağtaş, Erdal (2006). Türkiye’de Magazin Basını. Ankara: Ütopya Yayınevi. Ergül, Hakan (2007). “Sınırlar Kaybolurken: Haberde Magazinleşme, Melezleşme ve Infotainment Fenomeni”, içinde Bir Sorun Olarak Gazetecilik. (Der.) Bilal Arık-Mustafa Şeker, Konya: Tablet Yayınevi, ss. 177-213. *Gürkan, Nilgün (2000). “İmparatorluktan Ulus-Devlete Modernliğin İnşasında Gazeteciler”, İletişim, 7, ss. 9-29. *Dağtaş, Banu ve Murat Tazegül (2005). "Modernleşmeyi Okumak: Ülkü Dergisi (1933-1938), Kültür ve İletişim, Sayı: 8/2, Yaz, 2005, ss. 75-101. Adaklı, Gülseren (2006). “İletişimin Eleştirel Ekonomi Politiği”, Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi, s. 86-110, 137-154 ve 291-314. Kejanlıoğlu, D. Beybin (2004). “Medya Çalışmalarında Kamusal Alan Kavramı”. İçinde Der.: Meral Özbek. Kamusal Alan. İstanbul: Hil Yayınları, ss. 689-713. *Dağtaş, Erdal (2008). “Medya ve Demokrasi Ekseninde Tabandan Yükselen Çığlık: Sivil İtaatsizlik Üzerine Bir Değerlendirme”, içinde Türkiye'de Sivil İtaatsizlik, Toplumsal Hareketler ve Basın, (Der.) Erdal Dağtaş, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 27-78. *Dağtaş, Erdal ve Banu Dağtaş (2006). “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine Bir Literatür Taraması”. Eğitim Bilim Toplum Dergisi. Cilt: 4, Sayı: 14/Bahar, ss. 4-31. Bali, N. Rıfat (2002). Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a. Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Erdoğan, Necmi (2001). “Garibanların Dünyası: Türkiye’de Yoksulların Kültürel Temsilleri Üzerine İlk Notlar”. Toplum ve Bilim. (89/Yaz), ss. 7-21. Pınarcıoğlu, Melih ve Oğuz Işık (2001). “1980 sonrası dönemde kent yoksulları arasında güce dayalı ağ ilişkileri: Sultanbeyli örneği”. Toplum ve Bilim. (89/Yaz), ss. 31-61. Erdoğan, Necmi (2002). “Yok-sanma: Yoksulluk-Mâduniyet ve Fark Yaraları”. İçinde Yoksulluk Hâlleri. (Der.) Necmi Erdoğan. İstanbul: Demokrasi Kitaplığı Yayınları, ss. 33-64. Binark, Mutlu ve Günseli Bayraktutan Sütcü (2007). “Teknogünlüklerdeki Çok(lu) Sessiz Yaşamlar: Yeni Medyanın Sessiz Enstrümanları-Yeni Orta Sınıf Gençlik”, içinde Yeni Medya Çalışmaları. (Der.) Mutlu Binark, Anakara: Dipnot Yayınevi, ss. 147-175. Timisi, Nilüfer (2003). “İnternet Ortamında Toplumsal Katılım” ve “Demokraside Dönüşüm: Elektronik Demokrasi”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost, s.139-239. Robins, Kevin (1996). İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Çev.: Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı, s. 71-107 ve 141-170. Gökalp, Emre (2005). “Medya ve Spor ya da Spor/Futbol Medyası”, Toplum ve Bilim, 103, ss. 121-138. Bora, Tanıl (2001). “Türkiye’de Futbol ve Milliyetçilik”, Türkiye’de Sivil Toplum ve Milliyetçilik. İstanbul: İletişim Yayınları, ss. 559-585. Dağtaş, Banu (2008). “Türkiye’de Yaygın Televizyonlarda Tektipleşme ve Diziler: Tektipleşmiş Bir Zenginlik Göstergesi Olan Lüks Villaların Düşündürdükleri”, İleti-ş-im, Sayı: 8/Yaz, ss. 161-185.Çelenk, Sevilay (2005). Televizyon, Temsil, Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 287-341. Dağtaş, Erdal ve Mehmet Yıldızgörür (2008). “Sembolik Bir Seçkin Olarak Ertuğrul Özkök’ün Düşüncelerindeki Kırılmaların Dönemin Popüler Kültürü Çerçevesinde Değerlendirilmesi”. (içinde) Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji. (Der.) Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz. Ankara: Dipnot Yayınevi, ss. 213-267. |