Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitim
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir.
  • Özel eğitim kavramlarını ve kategorilerini tartışır.
  • Özel eğitim kategorilerindeki yaygınlık oranlarını açıklar.
  • Özel eğitimin tarihsel gelişimini betimler.
  • Özel gereksinimli kişilerle çalışan uzmanları ve sorumluluklarını betimler.
  • Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
  • Amerika Birleşik devletleri ve Avrupa’da yer alan gelişmiş ülkelerin özel eğitimler ilgili bilinen yasalarını açıklar.
  • Türkiye’de özel eğitim yasa ve yönetmelikleri tartışır.
  • Türkiye’de uygulanan gönderme-tanılama-değerlendirme sürecini açıklar.
  • Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir.
  • Anne-baba, aile ve uzman arasında gerçekleşecek olan ideal ilişkiyi tartışır.
  • Özel gereksinimli bir çocuğa sahip olan ailelerin geçirdikleri duygusal dönemleri tanımlar.
  • Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir.
  • Erken çocukluk özel eğitimini tanımlar.
  • Erken çocukluk özel eğitiminin önemini tartışır.
  • Erken çocukluk özel eğitiminde görev alacak personelin rol ve sorumluluklarını tartışır.
  • Erken çocukluk özel eğitimi uygulamalarını betimler.
  • Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir.
  • Zihinsel yetersizlik kategorisini tanımlar.
  • Öğrenme güçlüğü kategorisini tanımlar
  • Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisini tanımlar
  • Otizm spektrum bozukluğu kategorisini tanımlar.
  • İletişim bozukluğu kategorisini tanımlar.
  • Işitme bozukluğu kategorisini tanımlar.
  • Görme bozukluğu kategorisini tanımlar.
  • Fiziksel yetersizlikler ve seyrek rastlanan bozukluklar kategorisini tanımlar.
  • Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisini tanımlar.
  • Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir.
  • Zihinsel yetersizlik kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Öğrenme güçlüğü kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Otizm spektrum bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • İletişim bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Işitme bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Görme bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Fiziksel yetersizlikler ve seyrek rastlanan bozukluklar kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
  • Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir.
  • Etkili işbirliği sürecini tanımlar.
  • Etkili işbirliği kurma ve sürdürme için gerekli rol ve sorumlulukları tartışır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri