| 1 | İlköğretim matematik eğitimi alanında gerekli kuramsal, pedagojik bilgiye sahiptir. | 
                                                
                            | 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 
                                                
                            | 3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 
                                                
                            | 4 | Matematik öğretimi yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir | 
                                                
                            | 5 | İlköğretim öğrencilerinin matematik güçlüklerini bilir. | 
                                                
                            | 6 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 
                                                
                            | 7 | Matematik eğitimi ile ilgili kaynakları ileri düzeyde kullanır | 
                                                
                            | 8 | Matematik eğitimi ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 
                                                
                            | 9 | Matematik eğitimi problemlerini saptar, analiz eder ve problemlere çözüm getirir | 
                                                
                            | 10 | Matematik eğitimi için gerekli olan öğretim, yöntem ve teknikleri uygular. | 
                                                
                            | 11 | Alana ilişkin materyal geliştirir | 
                                                
                            | 12 | Öğrencinin kazanımlarınıfarklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 
                                                
                            | 13 | Matematiksel düşünebilir, matematik dilini kullanabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 
                                                
                            | 14 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 
                                                
                            | 15 | Mesleğine yönelik yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 
                                                
                            | 16 | Mesleğinde karşılaştığı, öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 
                                                
                            | 17 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 
                                                
                            | 18 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 
                                                
                            | 19 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 
                                                
                            | 20 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 
                                                
                            | 21 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 
                                                
                            | 22 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve yerine getirir. | 
                                                
                            | 23 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 
                                                
                            | 24 | Matematik eğitimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 
                                                
                            | 25 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 
                                                
                            | 26 | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | 
                                                
                            | 27 | İleri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 
                                                
                            | 28 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 
                                                
                            | 29 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 
                                                
                            | 30 | Mesleki ve etik sorumluluklarını yerine getirir. | 
                                                
                            | 31 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 
                                                
                            | 32 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 
                                                
                            | 33 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 
                                                
                            | 34 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir | 
                                                
                            | 35 | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa ve yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |