| 1 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. |
|
|
X |
|
| 2 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında ve eğitiminde kullanabilme. |
|
|
X |
|
| 3 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilimsel temellere dayanarak psikolojik ve eğitsel boyutlardan karşılaştırabilme |
|
|
X |
|
| 4 |
Bilimsel yöntemler kullanarak üstün zekalı öğrencileri tanılayabilme. |
|
|
X |
|
| 5 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında var olan sorunları saptayabilme. |
|
|
X |
|
| 6 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında karşılaşılan sorunların çözümlerine yönelik olarak öneriler geliştirebilme. |
|
|
X |
|
| 7 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yenilikler getirebilme. |
|
|
|
X |
| 8 |
Üstün zekalı öğrencilerin gerek genel özelliklerini gerekse özel özelliklerini temel alarak hem disipline özgü hem de disiplinlerarası ders planları geliştirebilme. |
|
X |
|
|
| 9 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimini genel öğretim programını da temel alarak farklılaştırabilme. |
|
|
X |
|
| 10 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim tekniklerini ve stratejilerini kullanabilme |
|
X |
|
|
| 11 |
Çeşitli ülkelerin üstün zekalı öğrencilerin öğretmenlerini yetiştirme uygulamalarını dikkate alarak etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme. |
|
|
|
X |
| 12 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik programların gereksinimlerini belirleyebilme ve gereksinimlere ilişkin hizmet içi eğitim programı taslağı hazırlayabilme. |
|
X |
|
|
| 13 |
Üstün zekalı öğrencilerin ebeveynlerine çocuklarının eğitimleri ve sorunları konularında rehberlik edebilme. |
|
|
X |
|
| 14 |
Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kavrayabilme. |
|
|
|
X |
| 15 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırma bulgularını bilimsel nitelikte raporlaştırabilme. |
|
|
|
X |
| 16 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi alanı ile ilgili olarak karşılaşılan sorunları çözmeye yönelik olarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilme. |
|
|
|
X |
| 17 |
Eğitim araştırmalarında elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme. |
|
|
X |
|
| 18 |
Üstün zekalı öğrencilere yönelik özel eğitimin gerekçelerini kavrayabilme. |
|
X |
|
|
| 19 |
Üstün zekalıların eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme. |
|
|
|
X |
| 20 |
Üstün zekalıların eğitimi ile ilgili güncel konuları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri izleyebilme. |
|
|
|
X |
| 21 |
Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranabilme. |
|
|
|
X |
| 22 |
Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme. |
|
|
|
X |
| 23 |
Üstün zekalıların eğitimi alanı ile diğer disiplinler arası iş birliği oluşturabilme. |
|
|
|
X |