Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Özel Yetenekliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
# Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1 Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
2 Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında ve eğitiminde kullanabilme.
3 Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilimsel temellere dayanarak psikolojik ve eğitsel boyutlardan karşılaştırabilme
4 Bilimsel yöntemler kullanarak üstün zekalı öğrencileri tanılayabilme.
5 Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında var olan sorunları saptayabilme.
6 Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında karşılaşılan sorunların çözümlerine yönelik olarak öneriler geliştirebilme.
7 Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yenilikler getirebilme.
8 Üstün zekalı öğrencilerin gerek genel özelliklerini gerekse özel özelliklerini temel alarak hem disipline özgü hem de disiplinlerarası ders planları geliştirebilme.
9 Üstün zekalı öğrencilerin eğitimini genel öğretim programını da temel alarak farklılaştırabilme.
10 Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim tekniklerini ve stratejilerini kullanabilme
11 Çeşitli ülkelerin üstün zekalı öğrencilerin öğretmenlerini yetiştirme uygulamalarını dikkate alarak etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme.
12 Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik programların gereksinimlerini belirleyebilme ve gereksinimlere ilişkin hizmet içi eğitim programı taslağı hazırlayabilme.
13 Üstün zekalı öğrencilerin ebeveynlerine çocuklarının eğitimleri ve sorunları konularında rehberlik edebilme.
14 Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kavrayabilme.
15 Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırma bulgularını bilimsel nitelikte raporlaştırabilme.
16 Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi alanı ile ilgili olarak karşılaşılan sorunları çözmeye yönelik olarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilme.
17 Eğitim araştırmalarında elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme.
18 Üstün zekalı öğrencilere yönelik özel eğitimin gerekçelerini kavrayabilme.
19 Üstün zekalıların eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme.
20 Üstün zekalıların eğitimi ile ilgili güncel konuları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri izleyebilme.
21 Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranabilme.
22 Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme.
23 Üstün zekalıların eğitimi alanı ile diğer disiplinler arası iş birliği oluşturabilme.
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri