| 1 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme |
|
X |
|
|
| 2 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma |
|
X |
|
|
| 3 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme |
|
|
X |
|
| 4 |
Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme |
|
X |
|
|
| 5 |
İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme |
|
X |
|
|
| 6 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme |
|
|
X |
|
| 7 |
Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanabilme |
|
|
|
X |
| 8 |
Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme |
|
|
X |
|
| 9 |
Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme |
|
|
|
X |
| 10 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme |
|
|
X |
|
| 11 |
Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme |
|
X |
|
|
| 12 |
Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme |
|
|
X |
|
| 13 |
Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
X |
|
|
| 14 |
Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme |
|
X |
|
|
| 15 |
Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme |
|
|
X |
|
| 16 |
İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme |
X |
|
|
|
| 17 |
Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme |
X |
|
|
|
| 18 |
Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme |
|
X |
|
|
| 19 |
Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma |
X |
|
|
|
| 20 |
Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme |
X |
|
|
|
| 21 |
Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama |
|
|
|
X |
| 22 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma |
|
X |
|
|
| 23 |
Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme |
|
|
X |
|
| 24 |
Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme |
|
X |
|
|
| 25 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |
|
|
|
X |
| 26 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
X |
|
|
|
| 27 |
Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme |
X |
|
|
|
| 28 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma |
|
X |
|
|
| 29 |
Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme |
|
|
X |
|
| 30 |
Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme |
X |
|
|
|
| 31 |
Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme |
X |
|
|
|
| 32 |
Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme |
|
X |
|
|
| 33 |
Grup rehberliği yapabilme |
|
|
|
X |
| 34 |
Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme |
X |
|
|
|
| 35 |
Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama |
|
|
X |
|
| 36 |
Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme |
X |
|
|
|
| 37 |
Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme |
|
X |
|
|
| 38 |
Etkili iletişim becerilerine sahip olma |
|
|
|
X |
| 39 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
|
|
X |
|