1 |
Alana ilişkin güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme. |
|
|
|
X |
2 |
Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olma, geliştirme ve derinleştirme. |
|
|
|
X |
3 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama |
|
|
|
X |
4 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri kullanabilme. |
|
|
|
X |
5 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. |
|
|
|
X |
6 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarında bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
|
|
X |
7 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulama, çözüm yolları geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
|
|
X |
8 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
|
|
X |
9 |
Üstlendiği bilimsel ve mesleki çalışmaları bağımsız ya da iş birliğine dayalı olarak yürütebilme. |
|
|
|
X |
10 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirme. |
|
|
|
X |
11 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini kullanabilme. |
|
|
|
X |
12 |
Yaşam boyu öğrenme kapsamında kendini sürekli olarak geliştirebilme. |
|
|
|
X |
13 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve yaptığı çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilme. |
|
|
|
X |
14 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme, liderlik edebilme. |
|
|
|
X |
15 |
En az bir yabancı dilde iletişim kurma. |
X |
|
|
|
16 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşabilme. |
|
|
|
X |
17 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirebilme. |
|
|
|
X |
18 |
Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütme |
|
|
|
X |
19 |
Alandaki bilgilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulama |
|
|
|
X |
20 |
Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilme. |
|
|
|
X |