Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Kapsayıcı Türkçe Öğretimi ve Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Kapsayıcı Türkçe Öğretimi ve Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar İSÖ513 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ MEDİHA GÜNER ÖZER
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle birlikte alınması önerilen bir ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Okuma Listesi:Akpınar Dellal, N. (2011). Çocuklara yabancı dil eğitimi ve dil edinimi: Nedir? Niçin? Nasıl? Çanakkale: Çanakkale Kitaplığı Akademi.Bekleyen, N. (2016). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Kurt, E. (2020). Çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretimi: 6-11 ve 12-15 yaş. Adana: Karahan Kitabevi.Lightbrown, P.M. ve Spada, N. (2004). How languages are learned. Newyork: Oxford University Press.Mirici, İ. H. (ed.) (2019). İlkokulda yabancı dil öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.Taneri, P.O. (ed.) (2019). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim. Ankara: Pegem Akademi.Ünal, E. (ed.) (2020). Kapsayıcı dil öğretimi. Ankara: Vizetek.
Değerlendirme 1 Ödev/Sunum 1 Final
Staj & Uygulama Öğrencilerin yapması gereken staj veya uygulama bulunmamaktadır.
Katalog İçeriği Kapsayıcı Eğitim ve Kapsayıcı Dil Öğretimi ile İlgili Temel Kavramlar; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Öğrenme Alanları: Dinleme becerisi, Okuma becerisi, Konuşma becerisi, Yazma becerisi; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Kültür Unsuru; Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretimi; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar: Farklılaştırılmış öğretim, Oyun temelli öğrenme, Teknoloji destekli öğrenme, Kültüre duyarlı eğitim; Alandaki Güncel Eğilimler ve Alanyazındaki Çalışmaların İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri