Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEDİHA GÜNER ÖZER |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersle birlikte alınması önerilen bir ders bulunmamaktadır. |
Okuma Listesi |
Okuma Listesi:Akpınar Dellal, N. (2011). Çocuklara yabancı dil eğitimi ve dil edinimi: Nedir? Niçin? Nasıl? Çanakkale: Çanakkale Kitaplığı Akademi.Bekleyen, N. (2016). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Kurt, E. (2020). Çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretimi: 6-11 ve 12-15 yaş. Adana: Karahan Kitabevi.Lightbrown, P.M. ve Spada, N. (2004). How languages are learned. Newyork: Oxford University Press.Mirici, İ. H. (ed.) (2019). İlkokulda yabancı dil öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.Taneri, P.O. (ed.) (2019). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim. Ankara: Pegem Akademi.Ünal, E. (ed.) (2020). Kapsayıcı dil öğretimi. Ankara: Vizetek. |
Değerlendirme |
1 Ödev/Sunum 1 Final |
Staj & Uygulama |
Öğrencilerin yapması gereken staj veya uygulama bulunmamaktadır. |
Katalog İçeriği |
Kapsayıcı Eğitim ve Kapsayıcı Dil Öğretimi ile İlgili Temel Kavramlar; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Öğrenme Alanları: Dinleme becerisi, Okuma becerisi, Konuşma becerisi, Yazma becerisi; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Kültür Unsuru; Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretimi; Kapsayıcı Türkçe Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar: Farklılaştırılmış öğretim, Oyun temelli öğrenme, Teknoloji destekli öğrenme, Kültüre duyarlı eğitim; Alandaki Güncel Eğilimler ve Alanyazındaki Çalışmaların İncelenmesi. |