1 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilişkili kavramları öğrenme |
|
|
|
X |
2 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma |
|
|
|
X |
3 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme |
|
X |
|
|
4 |
Gerektiğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynaklar geliştirebilme |
X |
|
|
|
5 |
İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme |
|
X |
|
|
6 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme |
X |
|
|
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgileri kullanabilme |
|
|
X |
|
8 |
Bireylerin rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimlerini belirleyebilme |
|
|
X |
|
9 |
Kurumların ve bireylerin özelliklerine uygun psikolojik danışma faaliyetleri planlar ve uygulanmasını koordine edebilme |
|
|
X |
|
10 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme |
|
|
|
X |
11 |
Ani ve beklenmedik problemlere karşı etkili krize müdahale yolları üretebilme |
|
|
|
X |
12 |
Psikolojik ölçme araçlarını standartlarına uygun olarak uygulayabilir, değerlendirebilir ve sonucunda gerekli rehberlik hizmetini verebilme |
|
X |
|
|
13 |
Lisans öğreniminde edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
|
|
X |
14 |
Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme |
|
|
X |
|
15 |
Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlama ve yönetebilme |
|
|
X |
|
16 |
İngilizceyi etkili bir biçimde kullanabilme |
X |
|
|
|
17 |
Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verebilme |
X |
|
|
|
18 |
Aile, öğretmen ve diğer okul personeline yönelik toplantı, konferans ve panel düzenleyebilme |
|
|
|
X |
19 |
Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve katılmaya isteklilik duyma |
X |
|
|
|
20 |
Gündemdeki gelişmelere ve sorunlara duyarlılık gösterme |
|
|
X |
|
21 |
Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama |
|
|
|
X |
22 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma |
|
|
|
X |
23 |
Bireylere tüm güçlüklerini çözebilmelerinde yardımcı olabilme |
|
|
|
X |
24 |
Paydaşlar arasında ortak bir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme |
|
|
|
X |
25 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |
|
|
|
X |
26 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
X |
|
|
|
27 |
Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara ilişkin farkındalık geliştirme |
|
|
|
X |
28 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma |
|
|
|
X |
29 |
Kurumuyla ilgili psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlayabilme |
|
X |
|
|
30 |
Kurumun rehberlik programının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine rehberlik edebilme |
|
X |
|
|
31 |
Bireysel psikolojik danışma hizmeti verebilme |
|
|
X |
|
32 |
Grupla psikolojik danışma hizmeti verebilme |
|
|
X |
|
33 |
Grup rehberliği yapabilme |
|
|
X |
|
34 |
Bireyleri ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda kendilerine uygun sosyal faaliyetlere, mesleki seçeneklere ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirebilme |
X |
|
|
|
35 |
Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygulama |
|
|
X |
|
36 |
Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme |
|
X |
|
|
37 |
Öğrencilerin gelişimi için ailelerle iş birliği yapabilme |
|
|
|
X |
38 |
Etkili iletişim becerilerine sahip olma |
|
|
|
X |
39 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
|
X |
|
|