| 1 |
Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme |
|
|
X |
|
| 2 |
Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
|
|
X |
|
| 3 |
Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme |
|
|
|
X |
| 4 |
Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme |
|
|
X |
|
| 5 |
Alandaki sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm önerileri geliştirme |
|
|
X |
|
| 6 |
Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama |
|
|
|
X |
| 7 |
Bilimsel ve mesleki etik kurallarını benimseme ve uyma |
|
|
X |
|
| 8 |
Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme |
|
|
X |
|
| 9 |
Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
|
|
|
X |
| 10 |
Bir yabancı dilde iletişim kurma ve yayınları takip etme |
|
|
X |
|
| 11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı yararlanabilme |
|
|
X |
|
| 12 |
Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
|
|
X |
|
| 13 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme |
|
|
|
X |
| 14 |
Gelişim alanlarını destekleyici eğitim sürecini planlayıp, yürütebilme |
|
|
X |
|
| 15 |
Fiziksel açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme |
|
|
|
X |
| 16 |
Psikolojik açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme |
|
|
X |
|
| 17 |
Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımını sağlayabilme |
|
|
X |
|
| 18 |
Aile eğitimi etkinliklerini yürütebilme |
|
|
X |
|
| 19 |
Kendini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilme |
|
|
X |
|
| 20 |
Bilişim teknolojilerini eğitim ve öğretimde kullanabilme |
|
|
|
X |
| 21 |
Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretebilme |
|
|
X |
|
| 22 |
Eğitim programını değerlendirebilme ve gerekli düzenlemeleri yapabilme |
|
|
X |
|
| 23 |
Çocukların gelişimini değerlendirebilme |
|
|
|
X |
| 24 |
Etkin dinleyebilme |
|
|
X |
|
| 25 |
Empati kurabilme |
|
|
X |
|
| 26 |
Özgün ürünler oluşturabilme |
|
|
X |
|
| 27 |
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerine sahip olabilme |
|
|
|
X |
| 28 |
Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme |
|
|
X |
|
| 29 |
Çocuklara değer verme, saygı gösterme ve onları anlayabilme |
|
|
X |
|
| 30 |
Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaç ve ilkelerini benimseme ve eğitim sürecine yansıtabilme |
|
|
X |
|
| 31 |
Okulöncesi eğitimde bir araştırma planlayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme |
|
|
|
X |
| 32 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme |
|
|
X |
|
| 33 |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanabilme |
|
|
|
X |
| 34 |
Çocukluk döneminin gelişim özelliklerini tanıma ve eğitim sürecine yansıtabilme |
|
|
X |
|
| 35 |
Farklı yaklaşım, yöntem ve teknikleri eğitim ve öğretimde kullanabilme |
|
|
|
X |
| 36 |
Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilme |
|
|
X |
|
| 37 |
Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme |
|
|
X |
|
| 38 |
Kendini tanıyabilme ve geliştirebilme |
|
|
|
X |
| 39 |
Eleştirel düşünebilme |
|
|
X |
|
| 40 |
Gereksinim duyduğu bilgiye etkin bir şekilde ulaşabilme |
|
|
|
X |
| 41 |
Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme |
|
|
X |
|
| 42 |
Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme |
|
|
X |
|