1 |
Öğrencilerinin tümünün Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
2 |
Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi |
|
|
|
X |
3 |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma |
|
|
|
X |
4 |
Dilbilim, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgileri Almanca Dili Öğretiminde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
5 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi |
|
|
|
X |
6 |
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
7 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
8 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
|
|
X |
9 |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi |
|
|
|
X |
10 |
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi |
|
|
|
X |
11 |
Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |
|
|
|
X |
12 |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
13 |
Almancayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
14 |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
15 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
16 |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |
|
|
|
X |
17 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
18 |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
19 |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |
|
|
|
X |
20 |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |
|
|
|
X |
21 |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi |
|
|
|
X |
22 |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi |
|
|
|
X |
23 |
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını artıracak ortamları oluşturabilme becerisi |
|
|
|
X |
24 |
Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi |
|
|
|
X |
25 |
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
26 |
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
27 |
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
28 |
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
29 |
Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
30 |
Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi |
|
|
|
X |