| 1 | Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 2 | Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında ve eğitiminde kullanabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 3 | Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilimsel temellere dayanarak psikolojik ve eğitsel boyutlardan karşılaştırabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 4 | Bilimsel yöntemler kullanarak üstün zekalı öğrencileri tanılayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 5 | Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında var olan sorunları saptayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 6 | Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında karşılaşılan sorunların çözümlerine yönelik olarak öneriler geliştirebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 7 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yenilikler getirebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 8 | Üstün zekalı öğrencilerin gerek genel özelliklerini gerekse özel özelliklerini temel alarak hem disipline özgü hem de disiplinlerarası ders planları geliştirebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 9 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitimini genel öğretim programını da temel alarak farklılaştırabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 10 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim tekniklerini ve stratejilerini kullanabilme | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 11 | Çeşitli ülkelerin üstün zekalı öğrencilerin öğretmenlerini yetiştirme uygulamalarını dikkate alarak etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 12 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik programların gereksinimlerini belirleyebilme ve gereksinimlere ilişkin hizmet içi eğitim programı taslağı hazırlayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 13 | Üstün zekalı öğrencilerin ebeveynlerine çocuklarının eğitimleri ve sorunları konularında rehberlik edebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 14 | Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kavrayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 15 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırma bulgularını bilimsel nitelikte raporlaştırabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 16 | Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi alanı ile ilgili olarak karşılaşılan sorunları çözmeye yönelik olarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 17 | Eğitim araştırmalarında elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 18 | Üstün zekalı öğrencilere yönelik özel eğitimin gerekçelerini kavrayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 19 | Üstün zekalıların eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 20 | Üstün zekalıların eğitimi ile ilgili güncel konuları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri izleyebilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 21 | Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 22 | Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 23 | Üstün zekalıların eğitimi alanı ile diğer disiplinler arası iş birliği oluşturabilme. | X |  |  |  |