Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 Konuşma, yazma ve dil becerileri; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme ve yabancı bir dilde temel düzeyde anlama becerisi X
2 Eleştirel düşünme becerisi; açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri, düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme X
3 Grafik anlatım becerisi X
4 Araştırma becerisi; bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme X
5 Sayısal analiz becerisii X
6 Mekânsal algı, görsel algı oluşumu ve geliştirilmesi X
7 Takım çalışması becerileri: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile proje ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma yapabilme X
8 Uzaktan algılamada temel düzeyde veri hazırlama becerisi X
9 CBS ve CAD yazılım kullanma becerisi X
10 Coğrafi verinin analizi ve yorumlanması X
11 Haritacılık: Ölçek, ölçeklendirme, kartografya, projeksiyon sistemleri, kartezyen koordinat sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olmak X
12 Mekânsal veri oluşturma ve entegrasyonu X
13 Uzaktan algılamada analiz ve yorumlama: Uzaktan algılama yöntemleri kullanılarak CBS için veri oluşturma amacıyla yürütülecek analiz ve yorumlama çalışmaları yapma becerisi X
14 Veri yönetimi: Konumsal ve konumsal olmayan veri tabanı yönetim sistemi konusunda bilgi sahibi olmak X
15 Örneklerden yararlanma becerisi: Projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa ve soruna yönelik ve içerik olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme X
16 CBS yardımıyla proje oluşturma: Temel düzeyde coğrafi bilgi sistemlerinde projenin büyüklüğüne göre gereksinim (donanım, yazılım, insan kaynağı) analizi, veri formatlarının belirlenmesi, cbs\\\\\\\\\\\\\\\'de kullanılması gereken temel analizler ve özelliklerin ortaya konması X
17 İnsan davranışları ve kültürel farklılıklar: Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama ve farklı kültürleri karakterize eden gereksinim, istek davranış kalıpları, sosyal ve mekânsal örüntülerin farklılığını anlama X
18 İstatistiksel analizler: Demografik, sosyo-ekonomik vb. verilerin istatistiksel olarak analizini yapabilme becerisi X
19 Arazi koşulları: Arazilerin doğal ve yapay özelliklerinin dikkate alınarak algılanabilmesi ve arazi koşullarına bağlı çözüm geliştirilebilmesi X
20 Teknik dokümantasyon: İnceleme, geliştirme ve uygulama amacıyla, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu yapabilme X
21 Müşterinin rolü: Müşterinin, işverenin ve kullanıcının gereksinimlerini bulma, gereksinimlere bağlı olarak çözümleme sorumluluğunu anlama X
22 Proje tasarlama becerisi: Temel düzeyde bir projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı çözüm geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi yapabilme X
23 Yönetimsel rol: Görevlendirme, sözleşme yapma, personel yönetimi, danışman belirleme, proje dağıtım yöntemleri ve hizmet sözleşmelerini anlama ve işletme yönetimi X
24 Profesyonel gelişme: Temel düzeyde mesleki gelişimde işveren ve müşterinin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama ve işletme süreçlerini tasarlama ve geliştirme X
25 Liderlik: Temel düzeyde sözleşme yönetimi için proje başlangıç, tasarım ve uygulama süreçlerinde liderlik rolünü üstlenebilme X
26 Yasal sorumluluklar: Temel düzeyde kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân, çevre mevzuatı, kullanıcı hakları gibi çalışmaları etkileyen konularda yasal sorumlulukları anlama X
27 Raporlama ve proje yazabilme yeteneği: Temel düzeyde hazırlanan projenin sunumuna dönük rapor, proje, araştırma, fizibilite sonuç çıktılarını oluşturma becerisi X
28 Etik ve mesleki hükümler: Temel düzeyde mesleki hüküm vermeyle ilgili etik konuları anlama X
29 Program hazırlama: Dar kapsamlı bir programı olan projenin sorunun çözümüne, uygun emsallere, mekansal, fiziksel, kültürel gereksinimlere, standartlara, mevzuata ve çevresel özelliklere göre değerlendirebilmesi ve tasarlanabilmesi X
30 Uzaktan algılama teknikleri ile projelendirme: Uzaktan algılama verileri ve teknikleri ile temel düzeyde çalışma ve projelendirme becerisi X
31 Proje yönetimi : Proje yürütücüsü vasfıyla kendi meslek alanı içinde coğrafi bilgi sistemleri alanında yürütülen bir projenin her aşamasında temel düzeyde proje yönetimi yapabilme becerisi X

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri