1 |
Konuşma, yazma ve dil becerileri; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme ve yabancı bir dilde temel düzeyde anlama becerisi |
X |
|
|
|
2 |
Eleştirel düşünme becerisi; açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri, düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme |
X |
|
|
|
3 |
Grafik anlatım becerisi |
X |
|
|
|
4 |
Araştırma becerisi; bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme |
X |
|
|
|
5 |
Sayısal analiz becerisii |
X |
|
|
|
6 |
Mekânsal algı, görsel algı oluşumu ve geliştirilmesi |
X |
|
|
|
7 |
Takım çalışması becerileri: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile proje ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma yapabilme |
X |
|
|
|
8 |
Uzaktan algılamada temel düzeyde veri hazırlama becerisi |
X |
|
|
|
9 |
CBS ve CAD yazılım kullanma becerisi |
X |
|
|
|
10 |
Coğrafi verinin analizi ve yorumlanması |
X |
|
|
|
11 |
Haritacılık: Ölçek, ölçeklendirme, kartografya, projeksiyon sistemleri, kartezyen koordinat sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olmak |
X |
|
|
|
12 |
Mekânsal veri oluşturma ve entegrasyonu |
X |
|
|
|
13 |
Uzaktan algılamada analiz ve yorumlama: Uzaktan algılama yöntemleri kullanılarak CBS için veri oluşturma amacıyla yürütülecek analiz ve yorumlama çalışmaları yapma becerisi |
X |
|
|
|
14 |
Veri yönetimi: Konumsal ve konumsal olmayan veri tabanı yönetim sistemi konusunda bilgi sahibi olmak |
X |
|
|
|
15 |
Örneklerden yararlanma becerisi: Projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa ve soruna yönelik ve içerik olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
X |
|
|
|
16 |
CBS yardımıyla proje oluşturma: Temel düzeyde coğrafi bilgi sistemlerinde projenin büyüklüğüne göre gereksinim (donanım, yazılım, insan kaynağı) analizi, veri formatlarının belirlenmesi, cbs\\\\\\\\\\\\\\\'de kullanılması gereken temel analizler ve özelliklerin ortaya konması |
X |
|
|
|
17 |
İnsan davranışları ve kültürel farklılıklar: Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama ve farklı kültürleri karakterize eden gereksinim, istek davranış kalıpları, sosyal ve mekânsal örüntülerin farklılığını anlama |
X |
|
|
|
18 |
İstatistiksel analizler: Demografik, sosyo-ekonomik vb. verilerin istatistiksel olarak analizini yapabilme becerisi |
X |
|
|
|
19 |
Arazi koşulları: Arazilerin doğal ve yapay özelliklerinin dikkate alınarak algılanabilmesi ve arazi koşullarına bağlı çözüm geliştirilebilmesi |
X |
|
|
|
20 |
Teknik dokümantasyon: İnceleme, geliştirme ve uygulama amacıyla, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu yapabilme |
X |
|
|
|
21 |
Müşterinin rolü: Müşterinin, işverenin ve kullanıcının gereksinimlerini bulma, gereksinimlere bağlı olarak çözümleme sorumluluğunu anlama |
X |
|
|
|
22 |
Proje tasarlama becerisi: Temel düzeyde bir projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı çözüm geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi yapabilme |
X |
|
|
|
23 |
Yönetimsel rol: Görevlendirme, sözleşme yapma, personel yönetimi, danışman belirleme, proje dağıtım yöntemleri ve hizmet sözleşmelerini anlama ve işletme yönetimi |
X |
|
|
|
24 |
Profesyonel gelişme: Temel düzeyde mesleki gelişimde işveren ve müşterinin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama ve işletme süreçlerini tasarlama ve geliştirme |
X |
|
|
|
25 |
Liderlik: Temel düzeyde sözleşme yönetimi için proje başlangıç, tasarım ve uygulama süreçlerinde liderlik rolünü üstlenebilme |
X |
|
|
|
26 |
Yasal sorumluluklar: Temel düzeyde kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân, çevre mevzuatı, kullanıcı hakları gibi çalışmaları etkileyen konularda yasal sorumlulukları anlama |
X |
|
|
|
27 |
Raporlama ve proje yazabilme yeteneği: Temel düzeyde hazırlanan projenin sunumuna dönük rapor, proje, araştırma, fizibilite sonuç çıktılarını oluşturma becerisi |
X |
|
|
|
28 |
Etik ve mesleki hükümler: Temel düzeyde mesleki hüküm vermeyle ilgili etik konuları anlama |
X |
|
|
|
29 |
Program hazırlama: Dar kapsamlı bir programı olan projenin sorunun çözümüne, uygun emsallere, mekansal, fiziksel, kültürel gereksinimlere, standartlara, mevzuata ve çevresel özelliklere göre değerlendirebilmesi ve tasarlanabilmesi |
X |
|
|
|
30 |
Uzaktan algılama teknikleri ile projelendirme: Uzaktan algılama verileri ve teknikleri ile temel düzeyde çalışma ve projelendirme becerisi |
X |
|
|
|
31 |
Proje yönetimi : Proje yürütücüsü vasfıyla kendi meslek alanı içinde coğrafi bilgi sistemleri alanında yürütülen bir projenin her aşamasında temel düzeyde proje yönetimi yapabilme becerisi |
X |
|
|
|