| 1 |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
|
|
X |
|
| 2 |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
|
X |
| 3 |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. |
|
|
|
X |
| 4 |
Ülkelerin yönetim biçimlerine uygun birey yetiştirmede Sosyal Bilgilerin önemini fark edebilme. |
X |
|
|
|
| 5 |
Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme. |
X |
|
|
|
| 6 |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X |
|
|
|
| 7 |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. |
|
|
|
X |
| 8 |
Sosyoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme. |
X |
|
|
|
| 9 |
Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X |
|
|
|
| 10 |
Felsefe disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme. |
X |
|
|
|
| 11 |
Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
|
|
|
X |
| 12 |
Sosyal Bilgiler Öğretimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme. |
|
|
|
X |
| 13 |
Siyaset bilimine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme. |
X |
|
|
|
| 14 |
En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. |
X |
|
|
|
| 15 |
Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
X |
|
|
|
| 16 |
Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
|
|
|
X |
| 17 |
Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme. |
|
|
|
X |
| 18 |
Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olabilme. |
X |
|
|
|