| 1 | İlköğretim matematik eğitimi alanında gerekli kuramsal, pedagojik bilgiye sahiptir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 2 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 4 | Matematik öğretimi yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 5 | İlköğretim öğrencilerinin matematik güçlüklerini bilir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 6 | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 7 | Matematik eğitimi ile ilgili kaynakları ileri düzeyde kullanır |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 8 | Matematik eğitimi ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 9 | Matematik eğitimi problemlerini saptar, analiz eder ve problemlere çözüm getirir |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 10 | Matematik eğitimi için gerekli olan öğretim, yöntem ve teknikleri uygular. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 11 | Alana ilişkin materyal geliştirir |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 12 | Öğrencinin kazanımlarınıfarklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 13 | Matematiksel düşünebilir, matematik dilini kullanabilir, analiz ve sentez yapabilir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 14 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 15 | Mesleğine yönelik yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 16 | Mesleğinde karşılaştığı, öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 17 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 18 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 19 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 20 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 21 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 22 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve yerine getirir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 23 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 24 | Matematik eğitimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 25 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 26 | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 27 | İleri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 28 | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 29 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 30 | Mesleki ve etik sorumluluklarını yerine getirir. |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 31 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 32 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 33 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 34 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir |  | X |  |  | 
                                                        
                        | 35 | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa ve yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |  | X |  |  |