Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İngilizce Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Alan ve Becerileri Öğretimi I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Dil Alan ve Becerileri Öğretimi I İNÖ529 I.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. SAFİYE İPEK KURU GÖNEN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Alptekin, C. (2007). Teaching ELF as a language in its own right: communication or prescriptivism. ELT Journal 61/3: 267–8.Bardovi-Harlig,K. & Reynolds, D.W. (1995). The Role of Lexical Aspect in The Acquisition of Tense and Aspect. TESOL Quarterly. 29/1.107-131.Benati,A. (2001). A comparative study of the effects of processing instruction and output-based instruction on the acquisition of the Italian future tense. Language Teaching Research 5;95-127.Chang,S. (2011). A contrastive study of grammar translation method and communicative approach in teaching English grammar .English. Language Teaching, Vol. 4, No. 2; pp.13-24.Celce –Murcia, M. (1991). Grammar pedagogy in second and foreign language teaching. TESOL Quarterly 25;459-479.Ellis,R., Baştürkmen,H. & Loewen,S. (2001). Preemptive focus on form in the ESL classroom. TESOL Quarterly. 35/3.407-432. Fotos ,S.S. (1993). Consciousness raising and noticing through focus on form:Grammer task performance versus formal instruction. Applied Linguistics, 14(4).Fotos, S.S. (1994). Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar conscionusness-raising tasks. TESOL Quarterly 28; 323-351 Hunston, S., Francis,G. & Manning,E. (1997). Grammar and vocabulary: Showing the connections. ELT Journal 51; 208-217.Koda, K. (2007). Reading and language learning: Crosslinguistic constraints on second language reading development. Language Learning.57/1.pp.1-44.Kuo, I. V. ( 2007). A response to Cem Alptekin. ELT Journal 61/3: 269–71.Mumford, S. (2007). The grammar of spoken English. Modern English Teacher 16/4: 27–30.Mumford, S. (2009). An analysis of spoken grammar: The case for production. ELT Journal, 63/2. Paltridge, B.(1996). Genre, text type, and the language learning classroom. ELT Journal 50; 237-243.Paribakht, T.S.& Wesche ,M. (1999). Reading and incidental L2 vocabulary acquisition. SSLA 21;195-224. Purves, A.C.1984.The teacher as reader:an anatomy.College English 46;259- 263 Rusciolelli,J. (1995). Students responses to reading strategies instruction. Foreign Language Annals 28;263-273. Shehadeh,A. (2001). Self- and other-initiated modified output during task-based interaction. TESOL Quarterly, 35(3), 433-457.Thornbury, S. (1997). Reformulation and reconstruction: tasks that promote noticing. ELT Journal 51; 327-335. VanPatten, B. (1993). Grammar teaching for acquisition-rich classroom. Foreign Language Annals, 26; 435-450. VanPatten, B. & Cadierno,T. (1993). Explicit instruction and input processing. SSLA 15; 225-243. VanPatten, B. & Oikkenon, S. (1995). Explanation versus structured input in processing instruction. SSLA 18;495-510.Willis, D. & Willis,J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: Oxford University Press.
Değerlendirme Vize 30 % (sınıf-içi)Ödev 30%Final 40% (30% Final çalışması + 10% sınıf-içi katılım)
Staj & Uygulama
Katalog İçeriği Dilbilgisi Öğretimi Üzerine Araştırmalar, Dilbilgisi Öğretiminde Farklı Görüşler; Okuma Öğretimi Üzerine Araştırmalar; Dinleme Öğretimi Üzerine Araştırmalar; Öğretmen Eğitiminde Beceri Öğretimi Üzerine Güncel Görüşler

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri