Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
  • Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı-Tezsiz YL.
  • Uzaktan Öğretim Bilim Dalı (Online)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bilgi Okuryazarlığı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bilgi Okuryazarlığı UZÖ528 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MESUT KURULGAN
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan Eğitim; Çevrim-içi
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. International Educational Technology Conference (IECT) 6-8 Mayıs 2008, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir’de sunulan bildiri. 3 Ağustos 2015 tarihinde ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/1b.doc adresinden erişildi.Aldemir, A. (2007). Bilgiye erişimde yeni yaklaşım: Bilgi okuryazarlığı. A. Yıldızeli ve H.K. Bahşişoğlu (Yay. Haz.). Adile Günden Anısına Armağan: ÜNAK’03 Bildiriler, Bilgiye Erişimde Değişen Yollar ve II. Tıbbi Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler: 25-26 Eylül 2003 Ankara içinde (ss. 271-281). Ankara: ÜNAK.Alexandria proclamation on information literacy and lifelong learning: Beacons of the information society. (2005). 2 Ağustos 2015 tarihinde http://www.ifla.org/en/publications/beacons-of-the-information-society-thealexandria-proclamation-on-information-literacy adresinden erişildi.Association of College and Research Libraries (ACRL). (2000). Information literacy competency standarts for higher education. Approved by the Board of Directors of the ACRL, Chicago, ACRL.Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-126.Bozkurt, A. (2014). Ağ toplumu ve bilgi. Türk Kütüphaneciliği, 28(4), 510-525.Brandt, S.A. (2008). Information source selection of traditional and distance students. Unpublished doctoral dissertation. The University of West Florida.Bundy, A. (ed.). (2004). Australian and New Zealand information literacy framework: Principles, standards and practice (2nd ed.). Adelaide: Australian and New Zealand Institute for Information Literacy. 29 Ekim 2010 tarihinde http://www.library.unisa.edu.au/infoskills/infolit/infolit-2nd-edition.pdf adresinden erişildi.Dewald, N.H. (1999). Transporting good library instruction practices into the web environment: An analysis of online tutorials. The Journal of Academic Librarianship, 25(1), 26-32.Foo, S., Majid, S., Mokhtar, I.A., Zhang, X.Z., Chang, Y.K., Luyt, B. ve Theng, Y.L. (2014). Information literacy skills of secondary school students in Singapore. Aslib Journal of Information Management, 66(1), 54-76.Genç, S.Z. ve Eryaman, M.Y. (2007). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı Programı (HÜBO), 2010. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://hubo.hacettepe.edu.tr/# adresinden erişildi.Hyatt, J.A. ve Santiago, A.A. (1987). University libraries in transition. Washington, DC.: National Association of College and University Business Officers.ILIPG Projenin tanıtımı, 2011. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://www.ilipg.org/bilgi-okuryazarligi/projenin-tanitimi sayfasından erişildi.Kapitzke, C. (2003). (In)formation literacy: A positivist epistemology and a politics of (out)formation. Educational Theory, 53(1), 37-53).Keegan, D. (1996). Foundations of distance education (3rd. ed.). London: Routledge.Konu rehberleri: Felsefe ve Psikoloji Bölümü Lisans Öğrencilerine Yönelik Bilgi Okuryazarlığı Programı, 2013. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://bbyuygulama.atauni.edu.tr/sp/subjects/guide.php?subject=Felsefe ve Psikoloji Bilgi Okuryazarlığı Programı adresinden erişildi.Konu Rehberleri: İkinci Kademe Kolej Öğrencilerine Yönelik Bilgi Okuryazarlığı Programı (2013). 14 Mayıs 2014 tarihinde http://bbyuygulama.atauni.edu.tr/sp/subjects/guide.php?subject=Bilgi Okuryazarl ığı adresinden erişildi.Kurbanoğlu, S.S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747.Kurulgan, M. (2013). Bilgi teknolojilerinin kütüphane/bilgi-belge merkezlerine etkisi: Toplumsal, yapısal, yönetsel ve işlevsel açılardan bir inceleme. Türk Kütüphaneciliği, 27(3), 472-495.Kurulgan, M. (2015). Çağdaş bilgi-belge merkezlerinde yönetim ve organizasyon. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.Lyman, P. ve Varian, H.R. (2003). How much information 2003? 2 Ağustos 2015 tarihinde http://www2.sims.berkeley.edu/research/projects/how-much-info-2003/ adresinden erişildi.NFIL (2014). NFIL Proclamation Campaign Project. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://infolit.org/nfil-proclamation-campaign-project/ adresinden erişildi.Nicholson, H. ve Eva, N. (2011). Information literacy instruction for satellite university students. Reference Services Review, 39(3), 497-513.Oladokun, O. (2002). Distance education and the role of the library: A case study at the University of Botswana. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pretoria Üniversitesi, Güney Afrika.Parker, J. (2003). Putting the pieces together: Information literacy at The Open University. Library Management, 24(4/5), 223-228.Polat, C. (2005). Üniversite kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi okuryazarlığı. 3 Ağustos 2015 tarihinde http://eprints.rclis.org/12661/1/37.pdf adresinden erişildi.Turan, S. (2005). Öğrenen toplumlara doğru Avrupa Birliği eğitim politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 5(1), 87-98.Yalvaç, M. (2001a). 21. yüzyılda enformasyon profesyonellerinin eğitim ve öğretiminde enformasyon okuryazarlığı standartları. Türk Kütüphaneciliği, 15(2), 136-149Yalvaç, M. (2001b). Web’de enformasyon okuryazarlığı. Bilgi Dünyası, 2(1), 48-66.
Değerlendirme 1 Final (test); 1 proje ödevi
Staj & Uygulama -
Katalog İçeriği Giriş ve Genel Bilgiler: Bilginin türleri, Bilgi kavramları, Bilgi bilimi, Bilgi okuryazarlığı; Bilgi okuryazarlığı sürecinin önemi ve yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi; Uzaktan eğitim programlarında web tabanlı bilgi okuryazarlığı öğretimi; Araştırma süreci; Bilgi kaynağı türleri: Geleneksel (basılı) kaynaklar, Elektronik kaynaklar, Elektronik veri tabanları; Bilgi arama stratejileri: Boolean bağlaçları, Basılı kaynaklarda ve elektronik veri tabanlarında bilgi arama, Internet ortamında bilgi arama; Bilgi arama alıştırmaları; Kaynakça hazırlama süreci: Basılı kaynaklar, Elektronik kaynaklar, APA kuralları; Kütüphane/Bilgi ve Belge Merkezi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri