Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Cebir Öğretimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Cebir Öğretimi MTE522 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. DİLEK TANIŞLI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders uzaktan Öğretim sistemiyle verilecektir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akkan, Y., Baki, A. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Differences between Arithmetic and Algebra: Importance of Pre-algebra Elementary Education Online, 10(3), 812-823, 2011.Baki, A. ve Bütüner, S.Ö. (2011). Cebirin Tarihsel Gelişimi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 2(3), 198-231. Blanton, M.L. (2008). Algebra and The Elementary Classroom. Transforming thinking, Transforming Practice. Heinemann, NH.Dede, Y. Ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 180-185.Driscoll, M., 1999. Fostering Algebraic Thinking: A Guide for Teachers, Grades 6-10, Portsmouth, NH: Heinemann.Eroğlu, D.& Tanışlı, D. (2017). Integration of Algebraic Habits of Mind into the Classroom Practice. Elementary Education Online, 16(2): 566-583. Hersovics, N. ve Linchevski, L., 1994. A Cognative Gap Between Arithmetic and Algebra, Educational Studies in Mathematics, 27, 1, 59-78.Kabael, T. & Tanışlı, D. (2010). Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim. İlköğretim-Online, 9(1), 213-228.Kaput, J. J. (1999) Teaching and learning a new algebra. E. Fennema ve T. A. Romberg (Eds.), Mathematics classrooms that promote understanding içinde (s. 133-155. Mahwah: Erlbaum.Kieran, C., 1990. Cognitive Processes involved in Learning School Algebra. In P. Nesher& J. Kilpatrick (Eds.), Mathematics and Cognition, 96-112. Cambridge: Cambridge University Pres.Kieran, C., 1992. The Learning and Teaching of School Algebra. In D.A. Grouws (Eds.). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, 390-419. New York: Macmillan.Kieran, C. ve Chalouh, L., 1993. Prealgebra: The Transition from Arithmetic to Algebra. In P. S. Wilson (Ed.), Research Ideas for the Classroom: Middle Grades Mathematics, 119-139. New York: Macmillan.Kriegler, S. (2008). Just what is algebraic thinking. Submitted for Algebraic Concepts in the Middle School, 1-11. http://www.shastacoe.org/uploaded/SCMP2/Fall_Content_Day_2013/Fall_Cont ent_Day_2013_69/SCMP2_Winter_Content_Day_2014/SCMP2_Summer_Instit ute_2014/M-Algebraic_Thinking_Article_by_Kreigler.pdf. (Erişim tarihi: 21.12.2015).Köse, N.Y.& Tanışlı, D. (2011). İlköğretim matematik ders kitaplarında eşit işareti ve ilişkisel düşünme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 251-277.Tanışlı, D. &Köse Yavuzsoy, N. (2011). Lineer şekil örüntülerine İlişkin genelleme stratejileri: Görsel ve sayısal ipuçlarının etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 184-198.Tanışlı, D. & Özdaş, A. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntüleri genellemede kullandıkları stratejiler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(3), 1453-1497.Tanışlı, D. & Köse, N. Y. (2013). Pre-service mathematic teachers’ knowledge of students about the algebraic concepts. Australian Journal of Teachar Education, 38(2), 1-18.Tanışlı, D. & Köse, N. Y. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Genelleme Sürecindeki Bilişsel Yapıları: Bir Öğretim Deneyi. Eloktronik Sosyal Bilimler Dergisi ESOSDER, 12(44), 255-283.Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston: Allyn and Bacon.Van de Walle, J., Karp, K. ve Bay-Williams, J. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim.(S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal baskı, 2009).
Değerlendirme Ara sınav, Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Cebirin Tarihsel Gelişimi; Aritmetik ve Cebir; Aritmetikten Cebire Geçiş ve Cebirsel Düşünme; Cebir Öğretimindeki Yaklaşımlar: Genelleme, Problem çözme, Modelleme, Çoklu temsil, Fonksiyonel yaklaşım; Cebir Öğrenimi ve Öğretimindeki Zorluklar ile Kavram Yanılgıları; Cebirsel Kavramların Öğrenimi ve Öğretimi: Eşit işaretinin anlamı, Örüntüler, Değişken kavramı, Cebirsel ifadeler, Özdeşlikler, Eşitsizlikler ve denklem, Doğrusal ilişki ve eğim, Fonksiyon kavramı; Cebir Öğretiminde Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) Yazılımlarının Kullanımı.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri