Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. GÜLSÜN KURUBACAK ÇAKIR |
Dersin Veriliş Biçimi |
Açık ve Uzaktan Öğrenme felsefesiyle Çevrimiçi |
Dersin Önkoşulları |
Yok |
Önerilen Dersler |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilim Felsefesi, Bilim Etiği, Nicel Araştırma Yöntemleri |
Okuma Listesi |
Alexander, T. (1976). MS 2150: Bir mikro felsefe klasiği. Çevren: Semra Ayanbaşı. İstanbul: Akaşa.Bostrom; N. (2018). Süper zeka: Yapay zeka uygulamaları, tehlikeler ve stratejiler: İstanbul. KÜY.Dursun, Y. (2019). Oyunun ontolojisi. Ankara: Doğu-Batı.Eagle, D. (2018). Beyin: Senin hikayen. Çeviren: . Zeynep Arık Tozar. İstanbul: Domingo.Garcia, H., ve Miralles, F. (2017). Ikigai: Japonların uzun ve mutlu yaşam sırrı. Çeviren: Meltem Uzun. İstanbul: İndigo Kitap.Harari, Y. N. (2018). 21.yüzyıl için 21 ders. Çeviren: Selin Süral. İstanbul: Kollektif.Kurzweil, R. (2013). Bir zihin yaratmak: İnsan düşüncesinin esrarı. Çeviren: Dilara Gostolüpçe. İstanbul: Bilgi Üniversitesi.Kurzweil, R. (2016). İnsanlık 2.0: Tekilliğe doğru biyolojisini aşan insan. Çeviren: Mine Şengel. İstanbul: Alfa.Murakami, H. (2009). 1Q84.Çeviren: Hüseyin Can Erkin. İstanbul: Doğan Kitap.Orwell, G. (2000). 1984. Çeviren: Celal Üster. İstanbul: Can. |
Değerlendirme |
• Ödev: Ders yöneticisinin her hafta nitel araştırma bağlamında soracağı bir soruyu, ders izlencesine yer alan ilgili haftanın kitabı okuduktan ve bu kitapla ilgili filmi izledikten sonra kompozisyon biçimde yazılı olarak yanıtlamaları ve Whatsapp ders grubunda paylaşmaları • Ara Sınav: Her hafta bir ders öğrenenin Nitel Araştırma Okuryazarlığı Instagram sayfasından, dersle ilgili bir konuyu ders yöneticiyle birlikte herkese açık olarak ele almaları ve bu etkileşimlerin arşivlenmesi • Dönem Sonu Sınavı: Öğrenenlerin ders boyunca ilgi duydukları bir konuyu bir nitel araştırma yöntemiyle tasarlamaları, yürütmeleri, tamamlamaları ve dönem sonunda bir hakemli dergiye makale olarak göndermeleri |
Staj & Uygulama |
Yok |
Katalog İçeriği |
Nitel Araştırmaya Başlarken; Bilim, Araştırma, Bilimsel araştırma, Nitel ve nicel araştırmalar; Nitel Araştırmaların Temelleri: Felsefe, Paradigma, Kuram, Model, Yaklaşım; Nitel Araştırmanın Tasarımı: Sorunsal ve sorun, Amaç ve alt amaçlar, Kapsam ve önem; Alanyazın Çalışması; Nitel Araştırma Modelleri; Fenomonoloji ve Durum Çalışması, Etnografı ve Eylem Araştırması, Anlatı, Tarihsel modeller, Gömülü kuram; Araştırma Alanı ve Katılımcılar; Bilgi Toplama Araçları: Doküman analizi, Görüşmeler, Gözlemler; Bilgi Analizi; Nitel Araştırmaların ve Araştırmacının İnanırlığı; Bilginin Sunulması ve Tartışılması. |