Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ BÜLENT ALAN |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz-Yüze |
Dersin Önkoşulları |
Dersin önkoşulu ve eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersi alan öğrencinin bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili bir dersi de alması önerilir. |
Okuma Listesi |
Elder, L. ve Paul, R. (2012). The thinker\'s guide to analytic thinking : how to take thinking apart and what to look for when you do. Tomales : Foundation for Critical Thinking.Ruggiero, V. R. (2017). Eleştirel düşünme için bir rehber; çeviri Çağdaş Dedeoğlu. İstanbul: Alfa. |
Değerlendirme |
1. Arasınav - (yazılı tipiI2. Ödev 3. Dönem sonu sınavı (yazılı sınav) |
Staj & Uygulama |
- |
Katalog İçeriği |
Düşünme Becerisi: Sarmal düşünme modeli, Gelişimsel düşünme süreci, Karmaşık düşünme stratejileri; Düşünme ve Öğretim: Düşünme ve müfredat, Bir öğretim aracı olarak sorular, Sınıf tartışmaları, Öğretim becerilerini geliştirmede 89 kendini değerlendirme; Öğretim Becerilerini Geliştirme Modelleri; Eleştirel Düşünme Stratejileri: Stratejilerin teorik ve felsefik alt yapısı, Kavram gelişimi, Veri yorumu, Genellemelerin uyarlanması, Çatışma çözümü. |