Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Tıbbi Dokümantasyon Ve Sekreterlik
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sağlik Kurumlarinda İletişim
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sağlik Kurumlarinda İletişim İLT210U IV.YARIYIL 0+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan eğitim
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Ataklı, A. & Dikmetaş, E. (2001). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. İstanbul: Doğan Ofset.Bucka-Lassen, E. (2010). Hekim ve Hasta İçin Zor Görüşme (Çev. A. Namal). 3. Baskı. İstanbul: Deomed.Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları. Konya: Palet Yayınları.Cirhinlioğlu, Z. (2010). Sağlık Sosyolojisi. İkinci Baskı. Ankara: Nobel. Çınarlı, İ. (2008). Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: NobelDökmen, Ü. (2008). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi KitabeviGordon, T. & Edwards, S. (2014). Hasta ve Doktor İletişimi (Çev. O. Aytolu). İstanbul: Profil Yayıncılık.Lassen-Bucka, E. (2010). Hekim ve Hasta İçin Zor Görüşme (Çev. A. Namal). 3. Baskı. İstanbul: Deomed.Okay, A. (2012). Sağlık İletişimi. İstanbul: Derin YayınlarıÖzkan, Z. (2011). 66 Soruda Sağlıkta İletişimin Gücü. İstanbul: Optimist Yayınları.Tabak, R.S. (1999). Sağlık İletişimi. İstanbul: Literatür.Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler. Ankara: Gazi Kitabevi.Yüksel, A.H. (1994). Bireylerarası İletişime Giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi ESBAV Yayınları.Yüksel, A.H. (2013). Sözsüz iletişim: Etkili iletişimin temeli. Etkili İletişim Teknikleri. (Ed. E. Eroğlu & A.H. Yüksel). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Değerlendirme 1 Arasınav ve 1 Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için staj veya uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Sağlıkta temel kavramlar, görevler ve haklar; Sağlık kurumlarında kurumsal iletişim: Kurumsal iletişim yönetimi; Sağlık hizmetlerinde etkili iletişim teknikleri: İnsan insana iletişimin temelleri, İletişim engelleri ve aşma yöntemleri, Sözsüz iletişim becerisi; Hastayı tanıma ve hastalar arası iletişim: Hasta ve sağlık personeli iletişimi; Hasta yakınlarıyla iletişim; Özel hastalar ve yakınlarıyla iletişim; Sağlık hizmetlerinin sunumunda kriz durumları ve kriz iletişimi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri