Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar TDE579 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT SAMİ TÜRKER
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur.
Okuma Listesi Güzel, A. Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları.Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford University Press.Demirel, Ö. (1987). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, ve Teknikler. Ankara: Usem yayınları.Sarıçoban, A. (2001). The Teaching of Language Skills. Ankara: Taş yayıncılık.Celce-Murcia, M. (2001). Teaching English as a second or foreign language. Heinle & Heinle.Larsen-Freeman, D. (2008). Techniques and principles in language teaching. Oxford University Press.Richards, J. C. & Rodgers, S. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınav çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Final sınavı yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımları kullanılarak hazırlanacak proje ödevi ile değerlendirilecektir.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Temel Kavramlar: Yöntem ve yaklaşımlar; Dil Öğretiminin Tarihsel Süreci: Yöntem ve yaklaşımların kronolojik sıralaması; Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Yaklaşımlar: Dil bilgisi çeviri yöntemi, Düzvarım yöntemi, Kulak-dil alışkanlığı yöntemi, Sessizlik yöntemi, Telkin yöntemi, Grupla dil öğretimi yöntemi, Tüm fiziksel tepki yöntemi, İçerik tabanlı dil öğretimi, İletişimci yaklaşım, Görev odaklı dil öğretimi, Proje tabanlı dil öğretimi, İş birlikli öğrenme; Seçmeci yöntem.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri