Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Almanca Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Eğitiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Dil Eğitiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları EOS238 III.YARIYIL 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. YÜKSEL KOCADORU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir
Dersin Önkoşulları
Önerilen Dersler
Okuma Listesi  Üstündağ, Tülay. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları,.    Önder, Alev. (1999) Yaparak Yaşayarak Öğrenmede Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayınları. San, İnci. (1993) Drama ve Öğretim Bilgisi, Ankara: Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları.   Aktaş Arnas, Y. (2008). Okul öncesi eğitimde dramanın planlanması. Öztürk, A. (Eds.), Okul öncesinde yaratıcılık ve dram eğitimi.  Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayın No:906, s.181-205. Aral,N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. (2003).Eğitimde drama. İstanbul: Yapa yayınları. Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi. Ankara. Köksal Akyol, A. (2003b). Okul Öncesi eğitimde drama ve örnek drama etkinlikleri. Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri “Okul Önceside Drama ve Tiyatro”,Ankara: Fersa Matbaacılık, s.63-76. Ömeroğlu-Turan, E. ve Yaşar, M. (1999). Okulöncesi eğitimde drama uygulamaları. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı Rehber Kitaplar Dizisi, Ankara: Ya-Pa Yayınları, s. 91 – 110.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final ve 1 Ödev Ara sınav klasik olacaktır. Ödev bir drama çalışmasının planlanlanması ve uygulanması şeklinde hazırlanacaktır. Final klasik olacaktır.  
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Edebiyat Türü Olarak Tiyatro Eserlerinin Nitelikleri; Tiyatro Eserlerinin Türleri; Tiyatro Eserlerini İnceleme ve Çözümleme Yaklaşımları; Çeşitli Tiyatro Akımlarını Temsil Eden Alman Tiyatro Eserlerinden Örneklerin İncelenmesi; Brecht Tiyatrosu ve Geleneksel Tiyatronun İncelenmesi ve Aradaki Farkın Ortaya Konması; Uyumsuzluk Tiyatrosu'nun İncelenmesi: Ortaya çıkışı, Gelişimi ve günümüz tiyatrosuyla çelişen yönlerinin ele alınması; Becket, Lonesco, Camus ve Sartre'den Örnek Dram Eserleri Üzerinde Antik, Brecht ve Absurd Tiyatro Özelliklerinin Uygulamalı Olarak Tespit Edilmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri