| 
                                1                             | 
                            
                                Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme                             | 
                        
                                                
                            | 
                                2                             | 
                            
                                Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                3                             | 
                            
                                Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                4                             | 
                            
                                Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                5                             | 
                            
                                Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                6                             | 
                            
                                Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                7                             | 
                            
                                Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                8                             | 
                            
                                Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                9                             | 
                            
                                Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                10                             | 
                            
                                Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                11                             | 
                            
                                Mesleki öz güven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)                             | 
                        
                                                
                            | 
                                12                             | 
                            
                                Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                13                             | 
                            
                                Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                14                             | 
                            
                                Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                15                             | 
                            
                                İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                16                             | 
                            
                                Almancayı ana dili düzeyine yakın kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                17                             | 
                            
                                Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                18                             | 
                            
                                Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                19                             | 
                            
                                Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme                             | 
                        
                                                
                            | 
                                20                             | 
                            
                                Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                21                             | 
                            
                                Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                22                             | 
                            
                                Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                23                             | 
                            
                                Öğrencilerin dört temel beceriyi etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                24                             | 
                            
                                Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi                             | 
                        
                                                
                            | 
                                25                             | 
                            
                                Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi                             |