Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İngilizce Öğretiminde Bilinçli Farkındalık Uygulamaları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İngilizce Öğretiminde Bilinçli Farkındalık Uygulamaları İNÖ471 VIII.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. SAFİYE İPEK KURU GÖNEN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Baer, R.A., Smith, G.T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment, 13, 27–45.Bakosh, L. S., Snow, R. M., Tobias, J. M., Houlihan, J. L., & Barbosa-Leiker, C. (2016). Maximizing mindful learning: Mindful awareness intervention improves elementary school students’ quarterly grades. Mindfulness, 7(1), 59-67.Caballero, C., Scherer, E., West, M. R., Mrazek, M. D., Gabrieli, C. F., & Gabrieli, J. D. (2019). Greater mindfulness is associated with better academic achievement in middle school. Mind, Brain, and Education, 13(3), 157-166.Capel, C. M. (2012). Mindlessness/mindfulness, classroom practices and quality of early childhood education: an auto‐ethnographic and intrinsic case research. International Journal of Quality & Reliability Management.Carvalho, J. S., Oliveira, S., Roberto, M. S., Gonçalves, C., Bárbara, J. M., de Castro, A. F., ... & Marques-Pinto, A. (2021). Effects of a Mindfulness-Based Intervention for Teachers: a Study on Teacher and Student Outcomes. Mindfulness,12(2), 1-14.Charoensukmongkol, P. (2016). The role of mindfulness in reducing English language anxiety among Thai college students. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 22, 414–427.Ching, H. H., Koo, M., Tsai, T. H., & Chen, C. Y. (2015). Effects of a mindfulness meditation course on learning and cognitive performance among university students in Taiwan. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2015.Clinton, V., Swenseth, M., & Carlson, S. E. (2018). Do mindful breathing exercises benefit reading comprehension? A Brief Report. Journal of Cognitive Enhancement, 2(3), 305-310.Corbin, J. and Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson.Fallah, N. (2017). Mindfulness, coping self-efficacy and foreign language anxiety: A mediation analysis. Educational Psychology, 37(6), 745-756.Fulwiler & de Torrijos (2011). Mindfulness and Health. Psychiatry Information in Brief, 8(2), 153-166Goretzki, M., & Zysk, A. (2017). Using mindfulness techniques to improve student wellbeing and academic performance for university students: A pilot study. JANZSSA-Journal of the Australian and New Zealand Student Services Association, 25(1), 1336.Güldal, Ş., & Satan, A. (2020). The effect of mindfulness based psychoeducation program on adolescents’ character strengths, mindfulness and academic achievement. Current Psychology, 1-12.Hjeltnes, A., Binder, P. E., Moltu, C., & Dundas, I. (2015). Facing the fear of failure: An explorative qualitative study of client experiences in a mindfulness-based stress reduction program for university students with academic evaluation anxiety. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 10(1), 27990.Hooker, K. & Fodor, I., (2008) Teaching mindfulness to children. Gestalt Review,12(1), 75 91. Hue, M. T., & Lau, N. S. (2015). Promoting well-being and preventing burnout in teacher education: A pilot study of a mindfulness-based programme for pre-service teachers in Hong Kong. Teacher Development, 19(3), 381-401.Hwang, Y. S., Noh, J. E., Medvedev, O. N., & Singh, N. N. (2019). Effects of a mindfulness-based program for teachers on teacher wellbeing and person-centered teaching practices. Mindfulness, 10(11), 2385-2402.Ingram, C. M., Breen, A. V., & van Rhijn, T. (2019). Teaching for well-being? Introducing mindfulness in an undergraduate course. Journal of Further and Higher Education, 43(6), 814-825.Jenkins, A. (2015). Guided meditation in the English language classroom. English Teaching Forum, 53, 35–38.Kabat-Zinn (2009). Neredeysen Orada Ol. İstanbul: Kuraldışı Yayınevi. Langer, E. J. (2000). Mindful learning. Current directions in psychological science, 9(6), 220-223.Ma, Y., Wang, F., & Cheng, X. (2021). Kindergarten Teachers’ Mindfulness in Teaching and Burnout: The Mediating Role of Emotional Labor. Mindfulness, 12(3), 722-729.Matsuba, M. K., & Williams, L. (2020). Mindfulness and yoga self-care workshop for Northern Ugandan teachers: A pilot study. School Psychology International, 41(4), 351-367.Meiklejohn, J., Phillips, C., Freedman, M. L., Griffin, M. L., Biegel, G., Roach, A. & Saltzman, A. (2012). Integrating mindfulness training into K-12 education: Fostering the resilience of teachers and students. Mindfulness, 3(4), 291-307.Miralles-Armenteros, S., Chiva-Gómez, R., Rodríguez-Sánchez, A., & Barghouti, Z. (2021). Mindfulness and academic performance: The role of compassion and engagement. Innovations in Education and Teaching International, 58(1), 3-13.Moghadam, H., Ghanizadeh, A., & Ghonsooly, B. (2020). Differences in EFL learners’ burnout levels and receptive language skills with regard to the mindfulness-based instruction. Explorations in English Language and Linguistics, 8(2), 185-219.Morgan, W. J., & Katz, J. (2021). Mindfulness meditation and foreign language classroom anxiety: Findings from a randomized control trial. Foreign Language Annals.Mortimore, L. (2017). Mindfulness and Foreign Language Anxiety in the Bilingual Primary Classroom Mindfulness. Educación y Futuro(37), 15-43.Mrazek, M.D., Franklin, M.S., Phillips, D.T., Baird, B., & Schooler, J.W. (2013). Mindfulness training improves working memory capacity and GRE performance while reducing mind wandering. Psychological Science, 24, 776–781.Müller, C., Otto, B., Sawitzki, V., Kanagalingam, P., Scherer, J. S., & Lindberg, S. (2021). Short breaks at school: effects of a physical activity and a mindfulness intervention on children\'s attention, reading comprehension, and self-esteem. Trends in Neuroscience and Education, 25, 100-160.Önem, E. (2015). A study on the effects of meditation on anxiety and foreign language vocabulary learning. Journal of Language and Literature Education, 15, 134–148.Reindl, D., Hamm, A., Lewis, R., & Gellar, L. (2020). Elementary student and teacher perceptions of a mindfulness and yoga-based program in school: A qualitative evaluation. EXPLORE, 16(2), 90-93.Shao, R., & Skarlicki, D. P. (2009). The role of mindfulness in predicting individual performance. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 41(4), 195.Sheikhzadeh, E., & Khatami, M. (2017). The possible relationship between mindfulness and academic achievement among Iranian EFL learners. Modern Journal of Language Teaching Methods, 7(2), 43.Tasan, M., Mede, E., & Sadeghi, K. (2021). The Effect of Pranayamic Breathing as a Positive Psychology Exercise on Foreign Language Learning Anxiety and Test Anxiety Among Language Learners at Tertiary Level. Frontiers in Psychology, 40, 60-73.Thomas, G., & Atkinson, C. (2017). Perspectives on a whole class mindfulness programme. Educational Psychology in Practice, 33(3), 231-248.Tonga, F. E., & ERDEN, F. T. (2020). Mindfulness: Views of Turkish Pre-Service Early Childhood Teachers. International e-Journal of Educational Studies, 4(8), 122-137.Wang, Y., & Liu, C. (2016). Cultivate Mindfulness: A Case Study of Mindful Learning in an English as a Foreign Language Classroom. IAFOR Journal of Education, 4(2), 141-155.Wigelsworth, M., & Quinn, A. (2020). Mindfulness in schools: an exploration of teachers’ perceptions of mindfulness-based interventions. Pastoral Care in Education, 38(4), 293-310.Zeilhofer, L. (2020). Mindfulness in the foreign language classroom: Influence on academic achievement and awareness. Language Teaching Research, 13.
Değerlendirme Ara Sınav 0Final Sınavı `
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Dikkat, Farkındalık ve Olumlu bir Düşünce Yapısının Dil Öğrenimi İçin Önemi; Bilinçli Farkındalık Kavramının Tarihsel Oluşumu; Bilinçli Farkındalık İçin Gerekli Dokuz Tutum; İngilizce Öğretiminde Bilinçli Farkındalık Yaklaşımı; Bilinçli Farkındalık Geliştirmede Sınıf İçi Uygulamalar; Dil Öğretiminde Bilinçli Farkındalık Geliştirmek için Meditasyon ve Nefes Pratikleri: Sınıfta meditasyonun yeri, Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için öneriler ve ipuçları; Dil Becerilerinin Test Edilmesinde Bilinçli Farkındalık Yaklaşımı; Dil Sınıflarında Bilinçli Farkındalık Uygulamaları İçeren Derslerin Planlanması; Bilinçli Farkındalık Temelli Dil Öğretimi Üzerine Yansıtmalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri