Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. NURAY ÖNCÜL, PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON, DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE DENİZ DEĞİRMENCİ |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
1. Sınıftaki tüm öğrenciler ders kitabından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla sorumludurlar. 3. Bu ders çerçevesinde öğrenciler her hafta birinci dersin ilk 10-15 dk’sında bir önceki hafta işlenen konuya ilişkin olarak yapılacak olan quizlere (9 quiz) katılacaklardır. Quiz notlarının ortalaması ödev notu olarak başarı notuna katkı sağlayacaktır. 4. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır. |
Önerilen Dersler |
N/A |
Okuma Listesi |
*Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık. *Vuran, S., & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık. |
Değerlendirme |
Ara Sınav Dönem Sonu Sınavı |
Staj & Uygulama |
Yok |
Katalog İçeriği |
Öğrenmenin Özellikleri ve Öğrenmeye Hazırlık Becerileri; Öğrenmenin Aşamaları ve Özellikleri; Kanıt Temelli Uygulamalar ve Özellikleri; Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Belirlenmesi; Yanlışsız Öğretim Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar ve Özellikleri; Ayrık Denemelerle Öğretim; Eşzamanlı İpucuyla Öğretim; Sabit Bekleme Süreli Öğretim; Aşamalı Yardımla Öğretim; Uyaran Uyarlamaları; Doğal Öğretim Yaklaşımları; Gömülü Öğretim; Video Modelle Öğretim; Sosyal Öyküler; Etkinlik Çizelgeleri; Doğrudan Öğretim Yöntemi; Öğretimi Planlama, Uygulama ve Veri Toplama. |