Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. BAKİ DUY |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Eğitim Psikolojisi |
Okuma Listesi |
1. Doğan Cüceloğlu (2009). Yeniden İnsan İnsana (37. Basım). Remzi Kitapevi2. Üstün Dökmen (2010). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati.Remzi Kitapevi3. Matthew McKay, Martha Davis ve Patrick Fanning (2006). İletişim Becerileri (çev. Özgür Gelbal). HYB Yayıncılık 4. Virginia Satir (2001). İnsan Yaratmak. Beyaz Yayınları5. Thomas Gordon (1997). Etkili Öğretmenlik Eğitimi: Aile İletişim Dili. Sistem Yayıncılık6. Thomas Gordon (1997). Etkili Ana-baba Eğitimi: Aile İletişim Dili. Sistem Yayıncılık7. Uğur Demiray (Ed.) (2006). Genel İletişim (2. Baskı). PegemA Yayıncılık8. Leyla Navaro (1998). Gerçekten Beni Duyuyor musun? Remzi Kitapevi9. Kadir Özer (2000). İletişimsizlik Becerisi. Sistem Yayıncılık10. Nilüfer V. Acar (1998). Çocukla İletişim. MEB Yayınları11. Nuran Hortaçsu (2001). İnsan İlişkileri. İmge Kitapevi12. Zuhal-Acar Baltaş (2001). Beden Dili. Remzi Kitapevi13. Selahiddin Öğülmüş (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi (3. Basım). Nobel Yayın Dağıtım14. Selahiddin Öğülmüş (2004). Ben Sorun Çözebilirim (2. basım). Nobel Yayın Dağıtım15. Nuray Sakallı (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler? İmge Kitapevi16. Ahmet Ş. İzgören (2004). Dikkat Bedeniniz Konuşuyor: Türkiye’de Beden Dili, İş Yaşamı ve Renkler. İstanbul: Elma Yayınevi17. Leyla Navaro (2000). Tapınağın Öbür Yüzü. Remzi Kitapevi18. Leyla Navaro (1999). Bir Cadı Masalı. Remzi Kitapevi19. Leyla Navaro (2002). İki Boy Ufak Pabuç. Remzi Kitapevi |
Değerlendirme |
1 Ara sınav, 1 Final (Ödev) |
Staj & Uygulama |
Yok |
Katalog İçeriği |
İnsanlararası İletişim (Ailede, Okulda, Alışverişte, İşyerlerinde İletişim); İnsanlar Arası İlişkilerde Karşılaşılan Sorunları Giderme Yolları; İletişim Çatışmaları ve Çatışmaları Giderme Yolları; Etkin Konuşma ve Etkin Dinleme: Etkin konuşma ve dinlemede kullanılan yöntem ve teknikler, Etkili konuşma ve dinlemeyi değerlendirme yöntemleri, İletişimde yapıcı dilin kullanımı; Beden Dili; Hak ve Sorumluluklar; Değer Yargıları ve İletişimdeki Rolü. |