Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okur Yazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Okur Yazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi ÖEÖ324 VI.YARIYIL 3+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. HALİSE PELİN KARASU, DOÇ. DR. ELİF AKAY
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders için önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Anderson, A., Anderson, J., Lynch, J., Shapiro, J. and Kim, J.E. (2012). Extra-textual talk in shared book reading: A focus on questioning. Early Child Development and Care, 182 (9), 1139-1154.Arnold, P., Palmer, C., and Lyod, J. (1999). Hearing impared children\\\\\\\'s listening skills in a referential communication task: an exploratory study. Deafness and Education International, 1 (1), 47-55.Bayraktar, V. (2018). Okulöncesi dönemdeki çocukların yazı farkındalığı becerilerinin gelişimindeetkileşimli kitap okumanın önemi. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 1(1), 31-41.Cabell, S.Q., Justice, L.M., Kaderavek, J.N., Turnbull, K.P. and Breit-Smith, A. (2009). Emergent literacy lessons for success. San Diego: Plural Publishing.Çetrez Arıcan, G., Yılmaz, Z.H., ve Coşkun, İ. (2017). Zihinsel yetersizliği olan bireylerin okuma veanlama düzeylerinin geliştirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 60, 41-53.DesJardin, J.L., Doll, E.R., Stika, C.J., Eisenberg, L.S., Johnson, K.J., Ganguly, D.H., Colson, B.G. and Henning, S.C. (2014). Parental support for language development during joint book reading foryoung children with hearing loss. Communication Disorders Quarterly, 35 (3), 167-181.Efe, M. ve Temel, Z. F. (2018). Okulöncesi dönem 48-66 ay çocuklarına etkileşimli kitap okumaprogramı’nın yazı farkındalığı açısından incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2),257-283.Efendi, M. (2017). The effectiveness of the pictorial book to improve the understanding of deaf students about nature and environment in elementary school. Journal of ICSAR, 1 (2), 103-108.Girgin, M.C. (2003). İşitme engelli çocukların eğitimine giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Girgin, Ü. (2006). İşitme engelli çocuklar için bireysel ve grup eğitimi. U. Tüfekçioğlu (Ed.), İşitme,konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Girgin, Ü. (2013). Teacher strategies in shared reading for children with hearing impairement. Eurasian Journal of Educational Research, 53, 249-268.Goldberg, H. (2016). Language development in preschoolers at risk: Linguistic input among head start parents and oral narrative performance of deaf or hard of hearing children. YayımlanmamıĢDoktora Tezi. Atlanta: Georgia State University, Department of Educational Psychology, SpecialEducation and Communication Disorders.Gunning, T.G. (2003). Creating literacy instruction for all children. Boston: Pearson Education, Inc.Hargreve, A.C., and Senechal, M. (2000). A book reading intervention with preschool children who have limited vocabularies: the benefits of regular reading and dialogic reading. Early Childhood Research Quarterly, 15 (1), 75-90.Işıkçıoğulu Erdoğan, N. (2016). Erken çocukluk döneminde çocuk-ebeveyn birlikte okuma etkinliklerinin incelenmesi. Kastamonu Education Journal. 24(3), 1071-1086.
Değerlendirme 1 Ara sınav, final sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Okuma Yazma Gelişimini ve Okumanın Değerini Anlamaya İlişkin Etkinlikler; Sözcük Dağarcığını Geliştirme; Yazma Süreci; Yazılı Anlatım Becerilerine İlişkin Etkinlik Hazırlama; Okuma Becerileri ve Stratejileri; Metin İncelemede Beceri ve Stratejilerin Uygulanması; Bireyselleştirilmiş Okuma Öğretimi; Eleştirel Okuma; Yaratıcı Yazma; Okuma Metni Analiz Yöntemleri; Dinleme Becerilerini Geliştirici Etkinlikler; Okuma Yazma Becerilerini Değerlendirme.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri