Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. ÖMÜR GÜRDOĞAN BAYIR |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan eğitim |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Yoktur. |
Okuma Listesi |
Özpolat, A. (2009). Toplumsallaşma hedefleri açısından 2005 sosyal bilgiler öğretim programı. Milli Eğitim Dergisi, 182, 249-267.Öztürk, C. (2006). Sosyal bilgiler: toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım içinde (s. ). (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Öztürk, C. (2009). Sosyal bilgiler: toplumsal yaşama disiplinler arası bir bakış. Öztürk, C. (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi içinde (ss. 2-30). Ankara: Pegem A Akademi.Sözer, E. (2008). Sosyal bilgiler dersinin tanımı, kapsamı ve ilköğretim programındaki yeri. Ş. Yaşar (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. ), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
Değerlendirme |
1 ara sınav, 1 final sınavı |
Staj & Uygulama |
Yoktur. |
Katalog İçeriği |
Toplumsal Yaşam: Toplum, Toplumsal yaşam, Toplumsal yaşama uyum, Toplumsal Yaşama Uyumda İlkokul Süreci; Okul-Aile-Toplum İlişkileri; Toplumsal Yaşama Uyumda Öğretim Programları: Hayat Bilgisi dersinin rolü, Sosyal Bilgiler dersinin rolü; Hayat Bilgisi Dersi Tanımı, Önemi ve Doğası; Sosyal Bilgiler Dersi Tanımı, Önemi ve Doğası; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yönelimler: Değer Eğitimi ve Yaklaşımları; Düşünce Becerileri Eğitimi; Barış Eğitimi; Çatışma Çözme Eğitimi; Güncel Olaylardan Yararlanma; Vatandaşlık Eğitimi; Okul Dışı Öğrenme; Aile Katılımı Sağlama |