Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • İlkokulda Yenilikçi Eğitim Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çocuk, Kültür ve Sanat
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Çocuk, Kültür ve Sanat İYE509 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BURÇİN TÜRKCAN
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan Eğitim
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Ahioğlu, N. Ve Güney, N. (2007). Popüler Kültür ve Çocuk. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no 13.Alakuş, A. O. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Barnard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür. (Çev.: Korkmaz, G.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi.Gençaydın, Z. (1993). Sanat Eğitimi. (Editör: Süleyman Eripek). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Karadeniz, C. (2018). Çocuk ve Sanat. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no 27.Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim –Görmek, Öğrenmek, Yaratmak-. İkinci Basım. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Lyotard, J. F. (1990). Postmodern toplum. (Çev.: Çiğdem, A.). İstanbul: Ara Yayıncılık.McRobbie, A. (1999). Postmodernizm ve popüler kültür. (Çev.: Özdek, A.). İstanbul: Sarmal Yayınevi.Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Parsa, A. F. (2007). İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi. Fotografya Dergisi, 19, 1-10. San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. San, İ. (1982). “Kültür aktarımı ve çağdaş kültür sorunu içinde sanat eğitiminin yeri”, I. Milli Kültür Şurasında sunulan bildiri, (23-27 Ekim 1982), Ankara.Saybaşılı, N. (2007). Görsel kültüre giriş. Toplumbilim Dergisi-Görsel Kültür Özel Sayısı-, 22.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.Yolcu, E. (2015). Sanat İklimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi 1 ara sınav ve 1 final sınavından oluşmaktadır. Ara sınav ve final sınavı klasik sınav biçiminde yapılır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Çocuk ve Sanat, Bir ifade Aracı Olarak Sanat, Üretim Boyutuyla Sanat, Tüketim Boyutuyla Sanat, Çocuğun Sanatsal Gelişim Basamakları; Çocuk ve Kültür, Kültür-Sanat ve Çocuk Etkileşimi, Popüler Kültür ve Çocuk, Görsel Kültür ve Çocuk, Çocuk ve Müze Eğitimi; İlkokulda Sanat Eğitimi ve Öğretim Alanları, İlkokulda Sanat Eğitiminin Amacı ve Önemi, İlkokul Sanat Eğitiminin Öğretim Alanları, Sanat Tarihi, Sanat Eleştirisi, Estetik, Sanat Uygulamaları, Kültürel Miras.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri