Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı(Doktora)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Görsel Kültür ve Öğrenme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Görsel Kültür ve Öğrenme KÜL601 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BURÇİN TÜRKCAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Artut, K. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002. Barnard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür. (Çev.: Korkmaz, G.). Ankara: Ütopya Yayınevi.Bourdieu, P. (2006). Sanat aşkı, Sanat müzeleri 2. Artun, A. (Ed.). İstanbul: İletişim Yayınları.Çakır İlhan, A. (2007). Çocuk resimlerinde popüler kültürün izleri. V. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi -Popüler Kültür ve Çocuk-. (ss.311-316). (12-14 Ekim 2005). Ankara: Dipnot Yayınları. Efland, A. D. (2005). Problems confronting visual culture. Art Education, 4(21), 35-40.Eisner, W. E. (1982). The contrubution of painting to children’s cognitive development. Stanford U. Boston, 164(3), 227-237.Erinç, S. M. (2004). Sanatın boyutları. Ankara: Ütopya Yayınevi.Gardner, H. (1990). Art education and human development. (Occasional Paper 3). Los Angeles: Tha Getty Education Institute for Arts.Genç, A. ve Sipahioğlu, A. (1990). Görsel algılama-sanatta yaratıcı süreç. İzmir: Sergi Yayınevi. Hall, S. (1997). Representetion: Cultural Representation and Signifying Practices. London: Sage Publication.Herrmenn, R. (2005). The disconnect between theory and practice in a visual culture approach to art education. Art Education, 7(4), 41-46.Karadağ, Ç. (2004). Görme kültürü (Görüntüler evreni). Ankara: Doruk Yayınları. Keifer-Boyd, K., Amburgy, P. ve Knight, W. (2003). Three approaches to teaching visual culture in K-12 school contexts. Art Education, 37(2), 44-51.Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim –Görmek, Öğrenmek, Yaratmak-. İkinci Basım. Ankara: Pegem Yayıncılık.Kumar, K. (1999). Sanayi sonrası toplumdan postmodern topluma çağdaş dünyanın yeni kuramları. Ankara: Dost Kitabevi.Leppert, R. (2002). Sanatta anlamın görüntüsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Lyotard, J. F. (1990). Postmodern toplum. (Çev.: Çiğdem, A.). İstanbul: Ara Yayıncılık.McRobbie, A. (1999). Postmodernizm ve popüler kültür. (Çev.: Özdek, A.). İstanbul: Sarmal Yayınevi.Milbrant, H. K. (1998). Postmodernism in art education: Content for life. Art Education, 51(6), 47-53.Mirzoeff, N. (1998). What is the visual culture? Visaul culture reader. (ss.3-14). Mirzoeff, N. (Ed.). London and New York: Routledge.Mitchell, W. J. T. (2002). Showing seeing: A critique of visual culture. Journal of Visual Culture, 1(165), 165-171.Mitchell, W. J. T. (1995). What is visual culture? Meaning in the visual arts: Views from the outside. Lavin, I. (Ed.). Princeton: Institute for Advanced Study. Olson, J. L. (2003). Children at the centered of art education. Art Education, 56(4), 43-52.Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Parsa, A. F. (2007). İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi. Fotografya Dergisi, 19, 1-10. Rogoff, I. (1998). Studying visual culture. Visaul Culture Reader. (ss.14-26). Mirzoeff, N. (Ed.). London and New York: Routledge.San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. San, İ. (1982). “Kültür aktarımı ve çağdaş kültür sorunu içinde sanat eğitiminin yeri”, I. Milli Kültür Şurasında sunulan bildiri, (23-27 Ekim 1982), Ankara.Saybaşılı, N. (2007). Görsel kültüre giriş. Toplumbilim Dergisi-Görsel Kültür Özel Sayısı-, 22.Slavin, R. (1980). Cooperative Learning. Review of Educational Research, 50(2), 315-342.Smith, P. (2005). Kültürel kuram. İstanbul: Babil Yayınları.Sözen, M. ve Tanyeli, U. (1994). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.Şişman, M. (1996). Postmodernizm tartışmaları ve örgüt kuramındaki yansımaları. Eğitim Yönetimi Dergisi, 3, 451-464.Tezcan, M. (2002). Postmodern ve küresel toplumda eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. Türkcan, B. (2013). Çocuk resimlerinin analizinde göstergebilimsel bir yaklaşım. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 585-607.Türkcan, B. ve Girmen, P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin şiir ve resimlerinin göstergebilimsel analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 241-263.Türkkan, B. (2008). İlköğretim görsel sanatlar dersi bağlamında görsel kültür çalışmaları: Bir eylem araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegem A Yayıcılık.Yavuzer, H. (1997). Resimleriyle Çocuk “Resimleriyle Çocuğu Tanıma”. Altıncı Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi 1 ara sınav, 1 final sınavı ve 1 ödevden oluşmaktadır. 1. ara sınav klasik sınav biçiminde yapılır. Final sınavı ile ödev ise, uygulamalı çalışmaları içerir.
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Görsel kültürün tanımı ve kapsamı, Kültür ve görsel kültürün anlamı, Görsel kültürün temel bileşenleri; Görsel kültürün kuramsal temelleri, Görsel kültür ve postmodernizm; Görsel kültürün toplumsal ve kültürel işlevleri, Görsel kültürün bilim, sanat, teknoloji ve gündelik yaşam alanlarındaki kullanım biçimleri, popüler kültür; Görsel kültür ve öğrenme biçimleri, , görsel algı ve öğrenme, görsel göstergeler ve öğrenme, kültürel faktörler ve öğrenme; Eğitimde görsel kültür çalışmaları, görsel kültür çalışmalarının temel bileşenleri, görsel kültür çalışmalarının öğrenmeye etkisi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri