Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Erken Çocuklukta Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB):Teoriden-Uygulamaya
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB):Teoriden-Uygulamaya EÇE522 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN KURNAZ
Dersin Veriliş Biçimi Yüzyüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler -
Okuma Listesi 1. Masi, L., Abadie, P., Herba, C., Emond, M., Gingras, M. P., & Amor, L. B. (2021). Video games in ADHD and non-ADHD children: Modalities of use and association with ADHD symptoms. Frontiers in pediatrics, 9, 632272.2. Sun, W., Yu, M., & Zhou, X. (2022). Effects of physical exercise on attention deficit and other major symptoms in children with ADHD: A meta-analysis. Psychiatry Research, 114509.3. Daley, D., & Birchwood, J. (2010). ADHD and academic performance: why does ADHD impact on academic performance and what can be done to support ADHD children in the classroom?. Child: care, health and development, 36(4), 455-464.4. Abikoff, H. (1991). Cognitive training in ADHD children: Less to it than meets the eye. Journal of learning Disabilities, 24(4), 205-209.5. Peasgood, T., Bhardwaj, A., Biggs, K., Brazier, J. E., Coghill, D., Cooper, C. L., ... & Sonuga-Barke, E. J. (2016). The impact of ADHD on the health and well-being of ADHD children and their siblings. European child & adolescent psychiatry, 25, 1217-1231.6. Faraone, S. V., Biederman, J., & Milberger, S. (1994). An exploratory study of ADHD among second-degree relatives of ADHD children. Biological Psychiatry, 35(6), 398-402.
Değerlendirme 1 Ara sınav ve 1 Final sınavı
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun Tarihçesi; Tanı ve Değerlendirme; Çocukluk Çağında Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Yetişkinlik; Komorbidite; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Müdahale Türleri; Davranışsal Müdahaleler; İlaç Tedavileri ve Eğitsel Etkileri; Birleştirilmiş Müdahaleler; Aile Eğitimi; Okul Ortamında Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu; Birey Merkezli Müdahaleler; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu’na Özgü Davranışsal Programlar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri